Home » Uitgaan » evenementen » Nieuwediepers met korting naar Powerboatraces

Nieuwediepers met korting naar Powerboatraces

Den Helder – Inwoners van Den Helder kunnen korting krijgen op de toegangskaarten voor de powerboatraces, de Grand Prix of the Sea. De organisatie heeft besloten Nieuwediepers 35 procent korting te geven op de kaartjes, zodat het echt een feest voor en van Den Helder wordt. Ook zijn er bij de VVV een beperkt aantal kaartjes voor toeristen, met 2,50 euro korting.

Alle inwoners van Den Helder kunnen bij de VVV, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en een bewijs dat ze ook echt in Den Helder wonen, maximaal twee kaarten per inwoner krijgen met korting. “Zo hopen wij de inwoners het gevoel te geven dat het ook HUN feest is”, laat Bas Verheul namens Grand Prix of the Sea weten. Daarmee komt de organisatie ook tegemoet aan de geuite kritiek op de hoogte van de entreeprijzen voor het evenement, dat plaatsvindt op 5, 6 en 7 augustus.

Verder hoopt de organisatie nog deze week te horen of zij voldoet aan de Flora- en Faunawet. “Op dit moment wordt onderzocht in hoeverre de Flora- en Faunawet van toepassing is, welke eisen daarin gesteld worden en hoe wij aan die eisen voldoen. De uitslag van dit onderzoek volgt deze week”, aldus Verheul.

Vergunning
De organisatie achter het evenement heeft er overigens alle vertrouwen in dat het goedkomt. “Wij hebben met alle facetten rekening gehouden, alles bekeken en alles berekend tot in detail en komen tot de conclusie dat de vergunning vergeven dient te worden. Dit is ook de conclusie van de Provincie geweest en inmiddels hebben wij daadwerkelijk de vergunning in huis.”

Tickets zijn verkrijgbaar vanaf € 35,00 per stuk voor de vrijdag, oplopend tot 55 euro voor de finaledag op zondag. Kinderen tot 12 jaar hebben gratis toegang en bovendien zijn er speciale VIP-tickets te verkrijgen. Een VIP bekijkt de race exclusief vanaf het water op één van de luxe partyschepen van OCEANDIVA.

Lees ook: Meer dan 50 deelnemers Grand Prix of the Sea
Lees ook: Organisaties willen verbod op Powerboatraces

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Tip dit artikel! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Plaats dit bericht op Twitter Geef dit als tip aan je Hyves-vrienden Voeg toe aan je Facebook-profiel Deel met je LinkedIn-contacten Print deze pagina of genereer een PDF-bestand Print deze pagina of genereer een PDF-bestand

Geschreven door: Ronald Boutkan

Woonachtig in Den Helder / Julianadorp sinds 1973, sinds 2008 hoofdredacteur van Den Helder Actueel.

Website - Twitter - Facebook - Meer artikelen - E-mail


95 reacties op Nieuwediepers met korting naar Powerboatraces

  1. Ed Schotman

    13 juli 2011 at 06:39

    Eerst het onderzoek deze week afwachten en eventueel de uitspraak van de rechter dan ben ik wel bereid om een kaartje te kopen. Het is zeker een slok op een borrel de prijs die nu door de organisatie voor een kaartje in rekening word gebracht. Zaterdag als voorbeeld € 45,– 35% korting dus € 29,75 Dan maar een dag minder naar het strand :-D Oh, ja ik neem wel een van mijn kinderen mee die is toch gratis.

    Ed Schotman

  2. karin

    13 juli 2011 at 06:53

    ze komen zeker niet van de kaarten af haha,nu ik bedank voor de eer

  3. cerampa

    13 juli 2011 at 07:43

    en een bewijs dat je echt in den helder woont?wat moet ik me daarbij voorstellen….een uittreksel van het bevolkingsregister,de sleutel van mijn huis die in den helder staat of een envelop waar mijn adres op staat….lekker vaag!

    • Bodelo

      13 juli 2011 at 16:30

      cerampa; wat denk je zelf? :-S

  4. Gertjan

    13 juli 2011 at 08:16

    Heel mooi gebaar (Y) , dat zie ik in Monaco niet snel gebeuren als daar de Formule 1 door de straten raast. Nu maar hopen dat die vergunning er snel is, en dan kunnen diegene die er van houden lekker genieten op de dijk van die snelle boten.

  5. zeester

    13 juli 2011 at 08:39

    in Monaco hebben ze het nu veel te druk met de huwelijksperikelen van Albert en Charlene.

  6. rensmaag

    13 juli 2011 at 09:26

    Monaco waar een zitplaats ongeveer een jaarloon kost.
    Heel gewoon daar want iedereen die in monaco woont is rijk echt rijk.. (&)

  7. sonja

    13 juli 2011 at 10:35

    mooi dan hoef ik toch niet bij mijn overbuurman op het dak te gaan zitten :-P

  8. Peter

    13 juli 2011 at 11:18

    Waarom hebben ze deze niet vanaf het begin gedaan? Veel mensen hebben nu wat anders gepland omdat ze het te duur vonden. Het is een publiek geheim dat er nog nauwelijks kaarten zijn verkocht en nu is de Nieuwerdieper opeens voor een korting in beeld. Beetje doorzichtig!

    • bas

      13 juli 2011 at 11:32

      @ peter: Toch wel jammer dat als je een aanbieding doet, zelfs dat bekritiseerd wordt. Wij vinden het een mooie geste naar de inwoners, het liefst hadden we hen gratis toegang gegeven, maar gezien de kosten van het project is dat onmogelijk. En voor wat betreft het publieke geheim, dan weet jij meer dan de teller die al tijden oploopt.

      • Bodelo

        13 juli 2011 at 16:32

        bas; Ook ik lees alle zure reacties en onderschrijf jouw mening van harte. Het lijkt wel of het nooit goed is! Ik vind het een zeer leuke geste en waardeer het zeer! TOP (Y)

  9. Uwe Smit

    13 juli 2011 at 11:28

    Ook al is het gratis. Ik kom niet. Dat zal niet opvallen bij de 80.000 door de organisatie verwachte toeschouwers.

  10. rasjutter

    13 juli 2011 at 11:43

    Ik denk dat ze dit hebben gedaan omdat defensie ook die korting krijgt.
    Als je bij defensie werkt kun je een code krijgen voor korting op de kaarten, logisch natuurlijk.
    En als het uitlekt dat defensie korting krijgt en de gewone jutter niet, dan breekt de pluris uit :-P

  11. Shoppie

    13 juli 2011 at 11:47

    Te gek voor woorden! Een feest voor Den Helder, ga toch heen, je reinste geldverspilling! De dijk is van alle heldenaren, daar ga je toch niet voor betalen!!!

  12. maartje

    13 juli 2011 at 12:15

    Shoppie ,ik ben het helmaal eens met je,betalen voor op de dijk te mogen komen. (N) (N) Hou maar lekker ik hoef niet.Echt weer iets voor Den Helder.

    • Johanna

      13 juli 2011 at 12:21

      De gemeente ontvangt de toegangsprijs toch niet, waarom die er dan bijhalen. ;-)

    • Bodelo

      13 juli 2011 at 16:34

      maartje; even je verstand gebruiken! Je betaald niet om de dijk op te mogen, maar om een duur en mooi georganiseed evenement te mogen aanschouwen.

  13. rensmaag

    13 juli 2011 at 12:30

    Volgens mij als je in alle vroegte ga zitten vissen op de dijk kunnen zij je niet weg sturen om dat er een race gaat beginnen.
    Het is tenslotte openbaar terein en geen eigendom van wie ook.,
    Dus heren hengelaars in alle vroegte op en de hengel uitwerpen… (&)

  14. K.L.

    13 juli 2011 at 12:36

    Ben het helemaal met Shoppie eens,ik ga niet betalen om op onze eigen dijk te zitten.

    • Jan Auke

      13 juli 2011 at 14:12

      Het is niet “onze” dijk. Net zomin als dat de plek in de straat waar je de auto altijd neer zet, misschien wel pal voor je huis, “jouw” parkeerplek is. Wij gebruiken hem, met toestemming van de beheerder, als flaneerdijk, genieten van de zee, het uitlaten van de hond, een rondje fietsen of vissen met een hengel. Maar reken maar, dat de beheerder het een uitstekend idee zou vinden als er never nooit iemand op zou lopen, ook wij niet! Toch wordt het goed gevonden, net zoals nu, bij hoge uitzondering, dit evenement. Dáár moet je voor betalen, niet voor de dijk. Dat is een onzinnig argument om toch maar dwars te liggen en het profijt dat onze stad hier van kan hebben dom te negeren. De mensen die de herrie en de drukte op die paar dagen niet kunnen velen een goede raad. Maak een wandeling over het kerkhof aan de Huisduinerweg, een aanrader! En het kost je niks. ;-)

      • Bodelo

        13 juli 2011 at 16:35

        Hilarisch Jan Auke! (Y)

  15. Ed Schotman

    13 juli 2011 at 13:03

    Mijn enigste bezwaar waren de prijzen voor de entree en die zijn nu aangepast en vergeet een ding niet hoe meer evenementen op Willemsoord plaatsvinden hoe rendabeler het wordt. Dit complex heeft de Helderse inwoners al genoeg gekost, laat het nu maar eens geld opbrengen. Het wordt de hoogste tijd.

    Ed Schotman

    • Peter

      13 juli 2011 at 13:33

      @Ed, als er geld verdiend moet worden op WO, waarom geeft WO de horeca altijd uit handen? Alle zaaleigenaren in den Lande houden dit in eigen hand. Bijv. Visserijdagen: ze verwachten 50.000 mensen x 5 euro omzet p.p. Is 250.000 euroaan omzet. Nu verdwijnt dergelijke opbrensten van evenementen in de zakken van een aantal ondernemers. Je kan het ook zo doen als de Gemeente Alkmaar waarbij de horeca uitbater een deel moet afstaan van de omzet.

      • Ed Schotman

        13 juli 2011 at 13:52

        @Peter, Als ik Directeur was op Willemsoord zou jij daar een antwoord opkrijgen, gezien ik dat niet ben kan ik je hier ook niet een antwoord opgeven. Stel de vraag maar aan de Directeur Herman Groenheijde die weet het wel als het goed is. Nee heb je, Ja, kun je krijgen of je hoort er nooit meer iets van en je weet het in het land der blinden (H) is eenoog koning ;-)

        Ed Schotman

        Ed Schotman

        • Peter

          13 juli 2011 at 14:34

          Ed, mij maakt het niet uit. Maar als WO geld kan gnereren is het wel uit horecaopbrengsten. Als je een zaal verhuurd aan een huurder die zelf voor eigen rekening en risico een evenement organiseert (zoals ik destijds daar) dan moet je de horeca wel uit handen geven als zaaleigenaar anders is het niet te doen. Maar openbare feesten als 100 jarig bestaan Woningstichting, de visserijdagen, Sail, Historisch Weekend, Kermis e.d. wordt de horeca aan ondernemers gegeven die zelf geen rekening en risico lopen. Een verkapte subsidie want deze ondernemers zijn ook huurders op WO. WO loopt tonnen aan omzet mis in mijn ogen.

          • Bodelo

            13 juli 2011 at 16:41

            Peter, tijdens Historisch Weekend schrijven horeca ondernemers in op een plaats op W.O. Gelijk aan de Kermis exploitanten die in de stad staan. De horeca wordt niet door W.O. ondernemers verzorgd. Zij hebben wel de mogelijkheid om ook een standplaats te kopen (zoals bijvoorbeeld Kade 60 doet aan de achterkant).

  16. ozzy

    13 juli 2011 at 13:35

    begrijp ik dus goed dat ze een stuk openbare dijk gaan afsluiten en entree voor vragen om deze botenrace te mogen kijken (wat ik overigens wel leuk vind). Echt raar en is Willemsoord ook geen openbare gelegenheid die kan je toch niet zomaar afsluiten. zeker niet als je die dagen naar bijvoorbeeld naar het reddingsmuseum wil gaan hoe kom je daar dan? Nee botenrace is gaaf alleen entree voor een stukje openbare dijk of willemsoord gaat wat ver. marinedagen zijn toch ook gratis

    • Bodelo

      13 juli 2011 at 16:42

      Willemsoord wordt niet afgesloten Ozzy. De horeca aldaar blijft ook gewoon bereikbaar.

  17. rensmaag

    13 juli 2011 at 13:53

    Beste peter dat is een risco volle onderneming want als er verlies gedraaid word past dan WO het bij.
    Maar bij voorbeeld een dubbeltje op een flesje dat zou wel gaan.Of glas.. (&)
    Maar ik begrijp niet goed wat willemsoord hier mee te maken heeft want die speedboten gaan toch niet constant schutten in de sluis.
    Dat lijkt mij erg bewerkelijk.
    Die speedboten liggen elk ogenblik even aan de kant ..

    • Peter

      13 juli 2011 at 14:36

      Zie mijn opmerking hierboven Reijer. Het zijn openbare evenementen op WO.
      WO zou toch ook een percentage van de omzet kunnen afdwingen? Zo wordt er veel gewerkt op evenementen tussen pandhouders en organisatoren.

  18. KoosKansloos

    13 juli 2011 at 14:42

    ik vind het onzin om geld te betalen om op de dijk te mogen staan.. als je doordeweeks op de dijk gaat staan hoef je toch ook geen geld te betalen???!!??!!

    • Bodelo

      13 juli 2011 at 16:43

      En dan varen er genoeg boten langs! (Deze boodschap is gericht aan iemand die zijn naam meer dan waard is!).

      • D.A.

        13 juli 2011 at 17:31

        Het is een natuurlijke tribune,…….. en je kunt gewoon de wedstrijden volgen. Verrekijker, en een krukje. je kunt zelfs een eigen bammetje eten op de dijk. For free,……….

        Oceandiva. (H)

        Voilla,… natuurlijk.

  19. rensmaag

    13 juli 2011 at 15:21

    Nou ja als het dan een groot evenement moet worden maak er dan ook een knalfeest van
    Ik zou zeggen richt voor s,avonds een groot poppodium op.
    Laat van dikhout spelen in het voor programma les whop en meer helderse bands
    Net zo iets als de nacht van assen (TT)
    maak er dan ook een groot feest van,Maar pak he dan ook goed aan… (&)

    • Ed Schotman

      13 juli 2011 at 16:13

      @Reijer, Dat zijn ze ook van plan volgens hun website http://www.grandprixofthesea.nl Kijk maar naar het programma en dan onder informatie het is incl. vuurwerk op Zaterdagavond. Dus knalfeest wat jij wil!

      Ed Schotman

    • Bodelo

      13 juli 2011 at 16:45

      Reijer, om van Dik Hout te laten spelen zullen ze wel eerst de dure kaarten moeten verkopen. Deze band speelt niet voor niets! (Of kan jij misschien iets “matsen” ;-) ?). :-)

      • rensmaag

        13 juli 2011 at 17:11

        Om een eerstejaars feest te geven die zijn weerslag niet heeft moet je tegenwoordig van goede huizen komen.Het moet dan ook een feest worden die alles overheerst het moet in slaan als een bom.
        Waar na afloop nog lang over gesproken zal worden zo moet je dat zien wil je denhelder op de kaart zetten.
        Dat doen ze in Neede ook met die zenfeesten dat slaat soms in als een bom,Het hele dorp kan dan ook mee luisteren zo hard en zo klein is dit dorp.
        Maar gezellig is het geen drank met geld kopen, Maar met muntjes ED.
        En heel soms moet er geld bij maar ach ..
        Eenmaal per jaar hebben we de Jammarkt dan verdubbelt ons dorp kwa inwoners.soms drie dubbel.
        En nee aan de dikkies kan ik jullie niet helpen..

        • jacobus

          13 juli 2011 at 20:50

          of Normaal, Bennie Jolink is zowat je achterbuurman

        • Ed Schotman

          13 juli 2011 at 22:10

          @Reijer, Dat is nu het voordeel van een Dorp iedereen werkt samen en goed voorbeeld hier in Den Helder is Julianadorp. Samenwerking daar valt of staat alles mee en dat mis ik hier geregeld.

          Ed Schotman

        • Bodelo

          14 juli 2011 at 10:11

          Reijer, er zijn dus twee grote feesten in Neede? Tjonge …………………. :-P

          • rensmaag

            14 juli 2011 at 10:33

            Ja bodelo twee feesten voor niet inwoners.en voor inwoners.
            Verder hebben wij erg veel feesten overal in de omtrek maar daar word niet mee aan de weg getimmert.
            Neede hoefd niet op de kaart te staan geen belangstelling voor.
            Neede hoefd niet mee in de vaart der volkeren.(erg tevreden volk die nedenarene.
            Verder zijn er erg veel buurtfeesten zo maar mensen die plots een buurtfeest organiseren.
            Tent op straat even de gemeente inseinen dat de straat dan en dan niet toeganklijk is.
            Dan krijg je borden en een afzethek en walla het feest kan beginnen.
            Verder hebben we elk jaar het paasvuurt dat zijn wel 18 meter hoge bulten van snoeihout en boomstammen en daar gaat de fik in (is niet te verbieden).
            Dan stinkt heel gelderland naar brand.Liefs autobanden er op maar mag niet he!!!!.
            Carbied schieten doet het ook altijd wel goed hier..
            (&) (D)

  20. william

    13 juli 2011 at 15:43

    als liefhebber van deze sport kan ik vertellen dat de boten,op het start punt liggen dus naast elkaar,en aangezien de boten op transport gaan zal het in den helder goed druk worden.
    dus ik denk dat ze bij de jachthaven van willemsoord gaan liggen,de sluis zal gewon open blijven ivm het tij.

    • rensmaag

      13 juli 2011 at 19:53

      Als er iets niet kan is het wel de gehele dag de sluis open.
      Dat leverd meer problemen op dan je aan kan.
      En je weet helemaal nog niet wat voor tij en weer het is om dat tijd stip. (&)

      • rasjutter

        13 juli 2011 at 23:34

        Nog nooit van een getijde boekje gehoord ;-)

  21. Liss

    13 juli 2011 at 17:10

    Nu er dreiging is dat het evenement misschien niet door mag gaan korting aanbieden aan de inwoners??? :-S Nou van mij mogen ze het helemaal afblazen!
    Zijn we blij dat we op de werelderfgoedlijst staan met dit mooie stukje waddengebied en dan komen ze met dit! (N)
    Hoepel toch op met die onzin!!! En laat de natuur met rust!

    • Ed Schotman

      13 juli 2011 at 21:44

      @Liss, Wanneer laat de natuur de mensheid met rust. De Natuur houdt geen rekening met een duurzame wereld. De natuur doet gewoon wat hij zelf wil. Voor het grootste gedeelte heb je er geen controle over….
      Al de natuurampen kan ik daar ook voor naar de Rechter en dat zijn er nogal wat zolang de aarde bestaat.
      Natuurrampen waar geen rechter iemand voor kan veroordelen of aansprakelijk kan stellen en naar buiten kijkend het blijft regenen. Wie is daar verantwoordelijk voor?

      Ed Schotman

    • Jan Auke

      14 juli 2011 at 00:38

      Dus Liss, als een wereldberoemd orkest, zeg maar wat, het Concertgebouw Orkest, heeft besloten een concert te geven op deze monumentale plaats van onze stad wil jij er ook niet voor betalen omdat “het onze dijk is waar ik nooit voor betaal”?? Vat je hem??? Of misschien spreekt Coldplay meer tot de verbeelding? Daar moest Pinkpop anderhalf miljoen voor betalen, dus iedereen moest entreekaartjes kopen, ook de inwoners van Landgraaf die normaliter dagelijks gratis daar hun hond uitlaten….of niet soms? Maar juist DIE inwoners klagen niet, want die maken gouden tijden mee door dat evenement. Het wordt tijd dat de Jutters dat eens gaan begrijpen.
      :-P (8) (P) (8)

      • rensmaag

        14 juli 2011 at 09:59

        het verschil met pinkpop gaat niet op .
        Je huurt een terein van een boer dus is het geen openbaar terein
        De dijk is een openbaar lichaam waar je plots een paar borden en hekken om heen zet.
        Mag dat nee nee (&)

        • Ed Schotman

          14 juli 2011 at 11:28

          @Reijer, Als Hoogheemraadschap hier toestemming voor geeft en gezien die het Beheer over deze Dijk heeft. Kan iedereen Hemel en Aarde laten bewegen, maar dan zal je zien dat er hekken omheen komen te staan. Voor een evenement zoals de Powerboatraces zijn te veel instanties die zich hier mee bemoeien en nu dan ook de natuurorganisaties die hier een stokje voor willen steken en zelfs politieke partijen (de partij voor dieren en de ouderen partij) die nu hun kans zien. Je word er toch niet goed van.

          Ed Schotman

      • Liss

        20 juli 2011 at 12:38

        Nou Jan Auke, je weet je bekkie goed te roeren, maar lezen kan je niet.

        • Jan Auke

          20 juli 2011 at 14:48

          Sorry Liss, ikke niet begrijp. Inderdaad draag ik een leesbril met +5 glazen, maar om nu te stellen “dat ik niet kan lezen” gaat mij iets te ver. Heb ik ergens overheen gekeken of iets verkeerd begrepen?? Dan spijt me dat, maar geef mij de kans het evt. te herstellen of te weerspreken. Foute voorlichting van mijn kant is het laatste wat ik wil.
          ;-) (F)

  22. Chrissieman

    13 juli 2011 at 19:42

    Echt belachelijk dat je hiervoor moet betalen. VIP-gast oké . Maar de dijk is toch normaal openbaar terrein voor iedereen.
    Bij de Sailparade van 2008 hoefde je toch ook niet te betalen ? Dit slaat echt nergens op.
    Ik geef er geen euro aan uit ! punt uit !

    • Jan Auke

      14 juli 2011 at 00:17

      Haha, Chrissieman, als op het openbaar parkeerterrein waar jou auto altijd staat, een circus haar tenten opslaat en jij wil daar naar toe met je kinderen, moet je toch écht betalen hoor! Gratis parkeerterrein of niet!

  23. rensmaag

    13 juli 2011 at 20:01

    De laatste stand van zake is dat het nog niet zeker is of de organisatie van de powerboot race kan voldoen aan de vergunning voorwaarden dus of het door gaat is uiters onzeker.
    Ik hield me geld nog maar even in mijn zak en wachten op het laatste ogenblik met het aanschaffen van toegangs kaarten. (&)

  24. Sjaak

    13 juli 2011 at 22:44

    En vanaf morgen géén TESO meer (N) Zijn ze nou helemaal gek, die 2 grote boten constant heen en weer te varen daar! Potverdikkeme!

  25. rasjutter

    13 juli 2011 at 22:54

    Net even de NHD site bekeken en denk niet dat het door gaat.

    • Johanna

      13 juli 2011 at 23:43

      Toestemming van alle partijen is al langer onzeker.

  26. Janas

    14 juli 2011 at 05:22

    Jammer maar waar ,de Flora en Fauna wet [Min .Bleker ,hoe zit het ook alweer met die polder in Zeeland ] gaat aan de organisatie de wil opleggen [die zijn ook niet betrouwbaar]
    Om te bewijzen dat er geen negatieve invloeden zijn anders geen toestemming .
    Kan men dit ? Nee dat kan men niet en dat weten ze daar ook ,want een Zeehondje schrijft geen brief dat hij of zij er last van heeft
    De geen die er eigenlijk geen last van heeft ,maar zich beschermer van onze aardkloot noemt
    De Natuurorganisaties die hebben er moeite mee.
    Dan vraag je ,je af waarom? Om onze natuur in stand te houden O.K. kan ik meeleven .
    Maar de vraag is dan wat doet men aan werkelijke vervuilers :
    Toerisme naar de poolgebieden en zon ,Badgasten op het strand ,duinwandelaars ,wad en duin bezoekers ,duikers in de zee ,sportvissers [het doet de vissen pijn ] snorkelen in tropische gebieden ,boringen in zee ,plastic lozen in zee ,Derde wereld landen die alles in zee storten ,Jappen die op Walvissen jagen,Zwemmen in open water [trouwens niet gezond want de kwaliteit is achteruit gegaan mede door vogelpoep ?] enz.
    Niets Dus ! want het is Big monny Maar dit zelfde geld ook voor de Natuur Organisaties
    Hier gaat heel ,heel veel geld in om .waar die vrijwilliger die het goed meent niets van merkt
    Werk op het gemoed van de massa en je kunt geld verdienen
    Wat kunt u er zelf aan doen ? thuis blijven ,,blijf zitten waar je zit ,en veroer je niet ,ik tel tot drie enz.’’
    Aan al deze dingen niet meedoen ,geen vis en vlees eten[allemaal slecht voor het milieu en het geld dat u nu gaat over houden
    Storten op de rekening van de Natuurorganisaties of op mijn rekening van de nieuwe stichting
    ,,Den Helder aan zee groene vingers project ‘’
    Of je het nu in de ene of in de andere put gooit dat maakt toch niet uit ! kan ik die race volgend jaar in Monaco regelen [cynisch bedoelt ] en een gemiste kans [weer een !]

  27. peter

    14 juli 2011 at 08:53

    maar dan ook geen excursies meer op het balgzand polder dan verjaag je ook de zeehonden en de vogels
    maar je dat brengt geld in het laatje he . en wat dacht je van de beroeps visserij op het was die vol gas door de geulen gaan met staandtwant voor de harders op te jagen laat gewoon lekker door gaan die powerboot race je hoeft er niet heen te gaan .

  28. Ed Schotman

    14 juli 2011 at 08:56

    Uit de vele berichtgevingen is er een grote kans dat dit niet doorgaat. Ook zijn er veel schrijvers die zeggen dat het gratis moet. Laat ik het zo stellen vanaf je geboorte gaat de meter lopen tot aan je dood en zelfs daarna mocht je nog geld bezitten of schulden hebben zal er gevochten worden om je geld. Gratis dat is alleen voor de zon en voor de regen en wat betreft de regen die valt nu in overvloed. Kan ik hier ook voor naar de Rechter?

    Ed Schotman

  29. Gertjan

    14 juli 2011 at 09:03

    Den Helder, daar is nooit wat te doen. Alhoewel … je kan gratis op de dijk lopen en afwachtend naar het water kijken of er een zeehond of bultrug langs komt, eens in de zoveel jaar komt die dus dan wordt het goed opletten. Ook is het mogelijk om eens in de zoveel tijd met een of andere natuurvereniging tegen betaling een wandeling door een natuurgebied te maken wat normaal verboden is omdat het kwetsbare flora en fauna bevat. Maar omdat de natuurvereniging dit zelf organiseert en er geld aan verdiend mag het voor die keer wel.

    • D.A.

      14 juli 2011 at 10:40

      Het lijkt een beetje op een drag – race op het strand. Motor – crossen in de duinen. Het haalt het evenwicht uit de kwetsbare natuur. Op de wereld heeft de natuur het zwaar, de poolkappen zijn bijna gesmolten. In de Noordzee komen “vreemde ” vissen voor. Het zee – water is warmer dan 50 jaar geleden.

      Er is een ” verband ” tussen dieren, bomen & de mens.

      Het is jammer, het is een happening voor het hele land. (U) En ik vraag me af, moet alles wijken voor geld ?

      Of willen wij een redelijke schone wereld nalaten aan een toekomstige generatie. (H)

      Als ze “slim” zijn,….. mogen ze wel racen.Het is zomer,……… Een jaar, in plaats van vijf jaar.

      • Sjaak

        14 juli 2011 at 12:23

        Maar is het bv ook warmer dan 40 miljoen jaar geleden? Het klimaat heeft in de loop van het bestaan van de aarde aan heel veel grote schommelingen meegemaakt.
        Ps. er waren toen nog geen gemotoriseerde machines ;-)

        • Ed Schotman

          14 juli 2011 at 12:46

          @Sjaak, Er waren toen geen gemotoriseerde machines en dat klopt en als ik goed geinformeerd ben wel Sabeltandtijgers en die hadden het zo druk met prehistorische mensen zoeken en je hoeft niet te vragen waarom ;-) Wie moest toen beschermd worden er was geen instantie die deze mensen hielp.

          Ed Schotman

        • rensmaag

          14 juli 2011 at 14:08

          ook deze schommelingen behoren tot de standaardwaarden der seizoenen en het is nu eenmaal een terug kerend gegeven dat er eens in de zoveel tijd een ijstijd en warmer is..
          En daarvoor laten de regerringen je belasting betalen het moet niet gekker worden als of ze met geld dat wel even voor elkaar krijgen.
          maar betalen moeten we .. (&)

  30. Dennis

    14 juli 2011 at 09:15

    Wat lopen er toch mensen rond hier in Den Helder, die trots zijn op deze dode grijze stad, pfffffffffff.
    Deze mensen vinden de binnenstad zeker ook erg gezellig?

    Goed nu even over dt onderwerp anders dwaal ik straks nog af:
    Wat een fantastisch plan om dit hier te laten plaats vinden, maar toen ik het hoorde was ik al bang voor de waddenzeevereniging uit Harlingen. Deze vereniging heeft al grote bezwaren als je met een platbodem onder zeil over het wad vaart en je bootje of schp laat droog vallen op een zandbank.
    Dus dit had ik helaas al verwacht van deze vereniging. Vroeger was er ook powerboat races voor de haven van Harlingen, echter dit is er ook niet meer dankzj deze waddenzee vereniging.

    Ik hoop echt dat deze race er wel gaat komen, want het is juist voor het grijze Den Helder, kaarten kopen om op Willemsoord en op de dijk te mogen is echt net verkeerd, het kost eenmaal veel geld om iets te organiseren.
    Voor de krenten die hier een reactie hebben geplaatst omdat ze niet op “hun Dijk” willen betalen, en zeker niet zo’n groot bedrag, je kunt ook een kaartje kopen met een rondvaart: De Teso vaart die dagen de gehele dag, kosten €2,50.

    Ik snap gewoon niet waarom er altijd mensen zijn die niet blij zijn met grote evenementen, of is
    Onze stad gezellig genoeg??? Nou ja ik hoop in iedergeval morgen goed nieuws te mogen horen over dit evenement.

  31. Ed Schotman

    14 juli 2011 at 09:41

    Uit overlevering is mij altijd vertelt dat de Indianen onderleiding van hun medicijnman een regendans hielden om de natuur te bewegen dat het ging regenen. Welke stam van Indianen (natuurorganisatie) heeft nu deze dans uitgevoerd :-S

    Ed Schotman

    • Jan Auke

      14 juli 2011 at 11:53

      De Vereniging Tot Behoud Van Monumentale Regenval. Zwaar gesubsidieerd natuurlijk. Er moeten tientallen huishoudens van eten, net als die honderden van Natuurmonumenten.:-P

      • Ed Schotman

        14 juli 2011 at 12:25

        @Jan Auke, Daar ga je toch spontaan van huilen ;-( Hij is goed :-D

        Ed Schotman

  32. rensmaag

    14 juli 2011 at 10:11

    Natuurmonumenten heeft een meer jaren plan.
    Heel vroeger heel klein begonnen met een stukje land.
    Maar elk jaar grotere en groter .
    Men koopt elk jaar bijna een stukje er bij verkrijgt land door schenking erfenissen enzovoort.
    Heel langzaam word het een partner waar rekening mee gehouden moet worden.
    Dat over een jaar of wat van mijn part over honderd jaar word nederland onleefbaar en maken zij uit wat er in de regering komt.
    Ik kan me nog vele ellende herinderen met pierensteken ook wij werden het slachtoffer van deze lieden daar mocht je niet meer en daar niet meer pierensteken.vissen werd verboden op plekken in de wadden zee.
    Heel langzaam zetten zij alles naar hun hand en het word alleen maar erger. (&)

    • Jan Auke

      14 juli 2011 at 11:49

      Rensmaag??? Van je geloof gevallen? Eerst die lui tot vervelends aan toe verdedigen en hen dán tot de grond toe afbranden?? Schiet mij maar lek. Maar, Rensmaag, het is inderdaad zo, deze grappenmakers beginnen de dienst uit te maken in dit land en dat is vreselijk verkeerd. Overigens net zo verkeerd als die paasvuren bij jullie, die je zelfs hier in Den Helder, bij oostenwind, irritant kunt ruiken. Dié mogen ze van mij voor altijd verbieden. Pure luchtvervuiling. Rare lui, die oosterlingen!
      ;-) :-[

  33. peter

    14 juli 2011 at 12:25

    en de wieringers mogen alles op het wad droogvallen met boten excursie houden zeehonden kijken texelaars rondvaarten op de wadden zee en zeehonden kijken op terscheling gebeurd ook alles op het wad visserij met staandwant alles tussen de zeehonden kijk hier eens op de dijk bij den helder hoeveel kotters er soms vissen met de zeehonden er naast ze schriken er niet eens meer van en bertus de zeehond in de haven we gaan hem gewoon voeren hij komt naast je buitenboordmotor zwemmen voor een makreel

  34. juttertje51

    14 juli 2011 at 12:51

    men is vergeten dat deze clubs voor deel bestaan uit ex ra ra activisten en terroristen die er niet voor terug deinzen om bij mensen de boel in de fik te steken als ze hun zin niet krijgen of erger iemand door het hoofd schieten ( f v der g )P FORTUIN DEZE MAN ZAG OOK HET GEVAAR VAN DE GROENE MAFFIA EN HEEFT DAT MET DE DOOD MOETEN BEKOPEN

  35. D.A.

    14 juli 2011 at 13:25

    Jij maakt het helemaal mooi ! Het is niet te vergelijken: extremisme of een natuur liefhebber. Een ding is wel waar: de natuur is extreem veranderd.

  36. Moniek

    14 juli 2011 at 13:33

    Jeetje criminele zeg, wat een commentaren hier allemaal .. tot en met aanklachten tegen de natuur en waarom niemand hielp tegen de sabeltandtijgers, en alsof dat nog niet maf genoeg is komt er ook nog iemand met de groene maffia die Pim Fortuyn heeft vermoord.

    • Ed Schotman

      14 juli 2011 at 14:40

      @ Moniek, Ik ben die maf, dat van die Sabeltandtijger is van mij. Even een geheugen steun over de persoon die de geschiedenis ingaat als de moordenaar van Pim Fortuyn http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graaf en vooral waar hij voor stond. Dit staat buiten de mening van de “Juttertje51″ dat is zijn verantwoording en niet de mijne.

      Ed Schotman

      • Moniek

        14 juli 2011 at 17:30

        Dat weet ik Ed, ik wou jou dan ook aanraden om het met de boeren op te nemen, die hebben namelijk pas een zaak van de natuur gewonnen, wegens te weinig regen. Of ze hebben een Indiaan ingehuurd, dat kan natuurlijk ook ..
        Voor de rest, de vorige eeuw belde, ze willen hun zure regen en gat in de ozonlaag terug, ben je nou helemaal betoeterd, rekening houden met de natuur, achterlijk idee.

        Bedankt voor de wiki-link over vd Graaf, maar waar lees je daar ergens dat die een gevaarlijke milieuactivist is? Hij richt een stichting op die controleert of veehouders en boeren over de juiste milieuvergunningen beschikken en spande procedures aan bij de Raad van State. Nou nou, gevaarlijk hoor. Dat verzonnen verhaal van die nertsen is blijkbaar het enige wat bij sommige mensen is blijven hangen, soms is een leugen makkelijker dan de waarheid?

        Hoe dan ook, even via vd Graaf een link leggen tussen ra ra en de Waddenvereniging of stichting Natuurmonumenten, mensen voor potentiële moordenaars uitmaken omdat ze je powerboatrace minder belangrijk vinden als de natuur .. hoe gestoord is dat?

        • Ed Schotman

          14 juli 2011 at 21:52

          @Moniek, Je weet ik reageer altijd terug. Mijn complimenten voor je gehele reactie en vooral over de agrariers en de beantwoording hiervan (Ik vond hem persoonlijk zeer sterk als ik eerlijk mag schrijven) en over die andere persoon daar wil ik het niet meer over hebben, als je begrijpt wat ik bedoel. Morgen weet iedereen of deze races doorgaan. Dus ik wacht het maar af, groeten,

          Ed Schotman

        • Jan Auke

          14 juli 2011 at 22:06

          Helaas minder gestoord dan je denkt, Moniek. Die link is jaren geleden al aangetoond. Of ben je vergeten dat RaRa tot in het parlement en zelfs binnen de toenmalige regering vertegenwoordigd was en nog steeds dwingend aanwezig is binnen bepaalde partijen?? Het saboteren van een evenement dat hen niet aanstaat is niet denkbeeldig hoor! Het zou beslist de eerste keer niet zijn. Onderschat het anarchistische karakter van deze sektes niet!
          Als, heel democratisch, besloten wordt dit evenement gewoon te laten plaatsvinden, moet je maar afwachten wat die lui gaan uithalen. Democratische besluiten vegen zij hun ehh, ogen mee af, zoals die mijnheer v.d. G. duidelijk heeft aangetoond.
          (N) (W)

          • Moniek

            15 juli 2011 at 12:53

            Nee, Jan Auke, dat ben ik niet vergeten. Maar om nou zo maar, zonder enig bewijs, te suggereren dat mensen van de Waddenvereniging of van Natuurmonumenten een binding zouden hebben met RaRa en zelfs bereid zouden zijn om naar een wapen te grijpen om hun zin te krijgen gaat wel erg ver.
            Oh nee wacht, v.d.Graaf is natuurlijk het bewijs! Al kon het OM een link met dierenactivisme niet bewijzen, wat maakt dat nou uit. Wie heeft er nou behoefte aan feiten als de leugen de onderbuik zo lekker kietelt?
            En niet dat ik hier nu zijn daad probeer recht te praten of zo, maar vraagje: met welk democratisch besluit heeft v.d.Graaf nou eigenlijk zijn billetjes afgeveegd?

            Met andere woorden, er worden hier verbindingen gelegd waar geen snars van klopt en op basis daarvan worden natuurliefhebbers voor potentiële moordenaars uitgemaakt ..

  37. rasjutter

    14 juli 2011 at 14:06

    @Moniek, Ja het gaat leuk hier als je nog even wacht dan komt het er op neer dat Bertus de zeehond, Pim Fortuyn heeft vermoord met een powerboat ;-)

  38. Moniek

    14 juli 2011 at 14:50

    Lol, ik krijg net de prijzenlijst binnen .. de passepartout kan je mooi niet kopen met 35% korting, daarop krijg je maar 20% korting (80 euro ipv 100). En ze vragen een bewijs van inwonerschap naast je geldige identificatie, maar geen specificatie wat daarmee bedoeld wordt. Misschien een poststuk van de gemeente met je adres erop? Of moet je naar het gemeentehuis, een uittreksel halen voor 8 euro?

    Hoe dan ook, de kaarten zijn vanaf vandaag te koop bij de VVV, en mocht de race niet doorgaan krijg je gewoon je geld terug.

    • bas

      14 juli 2011 at 17:12

      @Moniek: normaal 35 + 45 + 55 = 135, korting voor passepartout 35 -> 100 totaal
      met korting: 22,75 + 29,25 + 35,75 = 87,75, nog eens korting voor passepartout -> 80 totaal
      M.a.w: er zit al een korting van 35 op een regulier passpartout en nu nog eens voor Nieuwediepers. Geen 20% zoals jij het ziet, maar ((80/135)-1)=40,7%!!

      • Moniek

        14 juli 2011 at 17:54

        Aah, de passepartout wordt dus niet gezien als gewone kaart maar is dus al een kortingskaart, op die fiets

        Het juiste bedrag voor de eerste dag is overigens € 32.50 volgens het door mij ontvangen persbericht?

        • harikanari voorheen jan

          14 juli 2011 at 19:40

          kijk uit Moniek, deze clubjes, rekenen als grieken, en lachen ons net zo hard uit ;-)

  39. Klaas.

    14 juli 2011 at 15:04

    Ik kan nog steeds GRATIS op mijn dak gaan zitten . :-) Maar je denkt toch niet dat ik dat met DIT WEER echt ga doen ? :-( …….Bob.

    • Bodelo

      14 juli 2011 at 16:00

      Houd je dak het met dit weer Bob?? :-P

      • Klaas.

        14 juli 2011 at 16:13

        Ook daar ben ik inmiddels niet meer zeker van Bodelo . :-) ….Bob.

        • D.A.

          14 juli 2011 at 18:25

          Met deze wind kun je geen powerboat besturen, Of je bent je leven moe. ………….. . Worden het kano’s of heel groot spektakel op de Wadden !

  40. jordi

    14 juli 2011 at 21:39

    Opeens komen met een korting is volgens mij paniekvoetbal , om even terug te komen op het onderwerp.

  41. Moniek

    15 juli 2011 at 13:00

    @ Ed Schotman ..
    Hehe, inderdaad, je reageert vrijwel altijd, zo niet meteen dan toch later, petje af daarvoor.
    Ik bedoelde overigens niet dat jij maf bent maar dat die reacties maf zijn .. hilarisch, de natuur voor de rechter dagen omdat het regent, hoe bedenk je het.

    We zullen zien wat het wordt, vanmiddag was het toch, 14.00 uur of zoiets meen ik ergens gezien te hebben?
    Ben wel benieuwd, want die uitspraak is natuurlijk ook van belang voor andere Natura 2000 gebieden

    • Ed Schotman

      15 juli 2011 at 13:50

      @Moniek, We moeten nog even wachten i.v.m. de uitspraak hierover, gezien het artikel wat nu op Den Helder Actueel is geplaatst “Powerboatraces dinsdag op agenda Raad van State”.
      Dus wordt vervolgd.

      Ed Schotman

      • Moniek

        15 juli 2011 at 14:59

        Ja, lees het net, ze weten het wel spannend te houden zeg.
        Op zich ergens best wel slordig, dat dat allemaal nu pas gebeurd. Je weet als organisatie toch ook wel dat dit eigenlijk een natuurgebied is en dat je er met dat ene onderzoek en cq vergunning nog lang niet bent?

        • Ed Schotman

          15 juli 2011 at 15:11

          @Moniek, Lees de website die ik geplaatst heb onder het net geplaatste artikel. Nu weet ik zeker dat het een harde dobber of anders gezegd juridische strijd word voor de organisatie van de powerboatraces. Het zei zo.

          Ed Schotman

    • Jan Auke

      20 juli 2011 at 13:17

      Moniek, ik lees zouist pas dat je mij een vraag stelde. Sorry dat ik daar dus nog geen antwoord op gaf.
      Bij deze dan.
      De heer v.d. G. veegde zijn “ogen” af met het feit dat Pim Fortuin een door miljoenen mensen zeer democratisch verkozen werd. Zijn blinde fanatisme en anarchisme deed hem besluiten dan maar voor eigen rechter te spelen en Fortuin te vermoorden. Zoals ik al stelde, totaal geen respect voor de democratie, hetgeen hij ook al aantoonde met zijn oorlogvoering tegen bedrijven die volkomen legaal handelden. Het stond mijnheer niet aan, zoals zo veel dingen zijn natuurvereniging op de anarchistische manier niet aanstaan. Een kwalijke zaak.
      (N)

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)

Lees onderstaande alvorens te reageren!

Gelieve rekening te houden met de volgende richtlijnen:

  • Gebruik aub uw eigen naam of een vaste nickname en een geldig e-mailadres
  • Reageer alleen op de inhoud van het bericht
  • Spam en reclame (ook om andere sites te promoten) is niet toegestaan
  • Het knippen en (als reactie) plakken van berichten uit andere media is niet toegestaan!
  • Schelden, opzettelijk beledigen, racisme, laster, et cetera is niet toegestaan.

Lees de volledige voorwaarden voor het reageren op
http://www.denhelderactueel.nl/info/reageren/
Reacties die niet voldoen aan deze voorwaarden, kunnen worden gewist door de redactie. Personen die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden, kunnen worden uitgesloten van de mogelijkheid tot reageren.

Een eigen afbeelding bij uw reactie? Kijk voor informatie op http://nl.gravatar.com