Home » Nieuws » Stadsnieuws » Nog geen uitspraak zaak Powerboatraces

Nog geen uitspraak zaak Powerboatraces

Den Helder – De organisatie van de Grand Prix of the Sea moet nog even geduld hebben, voordat ze te horen krijgt of het evenement wel of niet door kan gaan.

Dinsdagmiddag diende bij de Raad van State een zaak tegen de wedstrijden op het Marsdiep, aangespannen door onder meer de Waddenvereniging en Stichting Natuurmonumenten. De Raad van State besloot na het aanhoren van alle partijen niet direct uitspraak te doen, maar hier even de tijd voor te nemen. De uitspraak volgt zo spoedig mogelijk, in elk geval voor het evenement plaatsvindt.

Via de Raad van State willen de partijen die tegen het evenement zijn, schorsing van de door de provincie Noord-Holland afgegeven vergunning. Honoreert de RvS deze eis, dan kunnen de wereldkampioenschappen powerboatracing op 5, 6 en 7 augustus niet doorgaan.

Ministerie
De zaak bij de Raad van State is niet de enige troef die de tegenstanders in handen hebben. Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) neemt deze week een besluit over de vraag of het evenement moet voldoen aan de Flora- en Faunawet en zo ja, of zij daar dan ook daadwerkelijk aan voldoet. Indien dit niet het geval is, kan het ministerie besluiten de race stil te leggen of zelfs op voorhand te verbieden.

Lees ook: Powerboatraces dinsdag op agenda Raad van State.
Lees ook: Nieuwediepers met korting naar Powerboatraces.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Tip dit artikel! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Plaats dit bericht op Twitter Geef dit als tip aan je Hyves-vrienden Voeg toe aan je Facebook-profiel Deel met je LinkedIn-contacten Print deze pagina of genereer een PDF-bestand Print deze pagina of genereer een PDF-bestand

Geschreven door: Ronald Boutkan

Woonachtig in Den Helder / Julianadorp sinds 1973, sinds 2008 hoofdredacteur van Den Helder Actueel.

Website - Twitter - Facebook - Meer artikelen - E-mail


91 reacties op Nog geen uitspraak zaak Powerboatraces

  1. texelaar

    19 juli 2011 at 19:24

    wat een gelul hebben wee wat leuks in de buurt komt de GROENE MAFFIA weer om de hoek.
    En via onze belasting worden deze azijn zeikers betaald

    • Zwerus Hopster

      25 juli 2011 at 15:10

      Sneu, weer zo’n Texelaar die niet doorheeft dat dit soort stupide events de Texelse economie alleen maar schade toebrengt.

  2. D.A.

    19 juli 2011 at 19:50

    Money – penny wil wel, maar de ” Bond” heeft vakantie. Laten we zeggen, ……….

  3. HarryPotter

    19 juli 2011 at 21:59

    We hebben er weer een. Een groene-maffia-roeper. Hoogste tijd deze even tegen het licht te houden. Is vrij gemakkelijk, trouwens.

    De gemiddelde mens die een gemiddeld leven leidt, wil in z’n relatief korte leventje (dat immers geen 1000 jaar duurt) maximaal geamuseerd worden. Deze voldoening wordt altijd gezocht in superlatieven van snelheid en lawaai. En uitlaatgassen, uiteraard. Deze mens heeft een hartgrondige hekel aan verkeerswetgeving en verkeerslichten en zal nooit vóór de streep stoppen maar altijd er iets overheen; deze mens laat zich immers niet kleinkrijgen door een krijtstreep op hert asfalt…

    De natuur! De natuur is een ergerlijk blok aan het been van deze mens. Telkens voelt hij zich weer getackeld door die ellendige natuur. De natuur is een spelbreker, een stroperige tegenkracht bij de jacht op wild genot en vertier. Deze mens gaat de natuur langzaam maar zeker haten en droomt letterlijk van natuurreservaten die in racecircuits worden omgetoverd.

    Langs het stroperige pad van deze gehinderde en gekwelde mens staan tot overmaat van ramp ook nog heel enge mensen: de natuurvrienden. Hij zou ze het liefst naar de keel vliegen. Vuile treehuggers zijn het! Nog vuiler dan die NSB-ers bij de politie! De natuurbeschermers kwezelen iets over ‘respect voor de aarde, de natuur, de leefomgeving en het nageslacht’ maar vinden bij hen geen enkel gehoor. De gehinderde mens wil niet luisteren want de voortdurende pretkrapte heeft hem inmiddels blind van woede gemaakt: milieumaffia!

    En?

    Deze ‘gehinderde mens’ is zeer, zeer onbehoorlijk. Het is een gotspe dat anderegroepen mensen, die wél respect voor de natuur, het milieu en het nageslacht hebben, ‘milieumaffia’ genoemd worden. Dat is een vuile, lage uiting van frustratie in de meest enge zin van het woord. Natuurlijk kan het woord ‘milieumaffia’ alléén van toepassing zijn op bedrieglijke ondernemers die willens en wetens giftige rotzooi in het milieu dumpen om een paar euro te sparen.

    De gehinderde mens kan niet eens een beetje respect opbrengen voor de natuur. Geen greintje. Deze mens is volkomen zwart-wit, een extremist. Nooit zal deze mens enige vorm van begrip jegens het milieuvraagstuk toelaten. En dat is vreemd. Want de natuur is een gegeven. Die is er. Die is er al veel langer dan dit razende individu dat er nog maar net is en na een paar tellen weer verdampt, knorrend en grommend vol disrespect jegens het alles waarin hij ooit werd geworpen..

    Gelukkig is de groene tsunami niet te stoppen. Het milieubesef en de daaruit voortvloeiende bestuurlijke en niet-bestuurlijke maatregelen en opvattingen zijn niet meer te stuiten. Dat zie je overal. Het is zelfs politiekloos. De gehinderde mens kan alle partijen met het woord ‘Vrijheid’ erin stemmen, het zal niet helpen. De groene tsunami is onomkeerbaar en absoluut. Het is immers een kwestie van verstand én van respect, wat volkomen politiekloze begrippen zijn.

    Dus: wen er maar aan. Het A-label van vandaag is het Z-label van morgen. Klare Sache.

    • Sjaak

      19 juli 2011 at 23:39

      En jij HP? Ik neem aan dat je verstoken bent van electriciteit, niet op gas kookt, geen lampen gebruikt, zeker geen gemotoriseerd vervoer gebruikt, en regenwater gebruikt als consumptie. Zo niet, dan ben je geen haar beter dan de anderen, want ook jíj maakt gebruik van zaken die slecht zijn voor de natuur.
      De natuur én de mens zitten op één en dezelfde aardkluit. Je geeft wat, je neemt wat. Zo is het altijd al geweest. Wen er maar aan.

    • Cees Kruk

      20 juli 2011 at 01:41

      Stop de Teso-boot die al meer dan een eeuw heen en weer vaart, arme onthoofde zeehondjes die daar al meer dan een eeuw last van hebben gehad!!! Gebruik je verstand, die ene race in de zoveel jaren, betaal alleen geen 55 euro voor de finale. Koop een kaartje bij de TESO voor 2,50 vaar je heen en terug en neem een verrekijker mee dan zie je alles. Den Helder in Monaco via de TESO 2,50 i.p.v. 55.

    • Ed Schotman

      20 juli 2011 at 05:54

      HarryPotter, Wat een betoog en wat een onzin heeft U opgeschreven, alleen omdat iemand reageert met een bepaalde uitlating. John Lennon heeft eens een liedje gezongen “Imagine” daar kan ik mij wel in vinden maar dat is niet aan U besteed. Het is in deze wereld nog steeds geven en nemen. Laat dat duidelijk wezen.

      Ed Schotman

      • HarryPotter

        20 juli 2011 at 09:00

        Meneer Ed: ‘Laat dat duidelijk wezen’.

        Inderdaad. De mens wil namelijk zo veel mogelijk nemen en zo weinig mogelijk geven. En ik probeer uit te leggen dat iets meer geven en iets minder nemen logisch, beschaafd en onvermijdelijk is. Laat dat duidelijk wezen.

        Dus wat is nu voor wie niet duidelijk?

        • Ed Schotman

          20 juli 2011 at 09:25

          @HarryPotter, Dan kan ik U nog maar een plek voorstellen waar U kan genieten van de Natuur zonder dat een mens U stoort http://nl.wikipedia.org/wiki/Rottumeroog Ik zou zeggen veel plezier en einde mijn reactie.

          Ed Schotman

          • Ed Schotman

            20 juli 2011 at 19:50

            @HarryPotter, Gezien ik U eigenlijk nog veel meer rust gun en nog veel meer natuur en heel ver van Den Helder mocht deze powerboatrace plaatsvinden. Dan als laatste aanbieding een plaat geheel zonder mensen http://nl.wikipedia.org/wiki/Rottumerplaat Kan U dit ook zeer sterk aanbevelen.

            Ed Schotman

        • Sjaak

          20 juli 2011 at 12:43

          Het is voor mij nog niet duidelijk of u van de voorzieningen in mijn vorige reactie gebruik maakt.
          Draait uw pc wellicht op een trapmechanisme, door uzelf aangedreven? Graag uw antwoord.

          • Ed Schotman

            20 juli 2011 at 12:57

            @Sjaak, Je had er even bij moeten zetten “HarryPotter’ anders denkt iedereen dat ik op je vraag een antwoord moet geven ;-)

            Ed Schotman

          • Sjaak

            20 juli 2011 at 13:15

            AAN HARRY POTTER:

            Het is voor mij nog niet duidelijk of u van de voorzieningen in mijn vorige reactie gebruik maakt.
            Draait uw pc wellicht op een trapmechanisme, door uzelf aangedreven? Graag uw antwoord.

            Nu kan ie er niet omheen ;) Maar hij geeft toch geen antwoord of draait er omheen. Slapte.

    • rensmaag

      20 juli 2011 at 10:16

      U word gewekt s,ochtend door de wekker a denk u dan weer een dag..
      Oke de wekker is een foutje vuil verslindend milleu apparaat.
      Dan loopt u na een douche A weer een foutje want om warm water te krijgen moet er ergens een centrale draaien..
      Dan gaat u dus naar beneden waar u een heerlijke kop koffie zet a weer een foutje .
      Kom denk u ik zet de pc even aan a weer een foutje .
      Leren schoenen draagt u niet dat is slecht voor het milleu en dier..
      Dan maar een paar door kinderarbeid gemaakte en gebleekte gymschoenen.
      Daar zit u dan in u spijkerbroek stone wash en gebleekt.
      Een mooi en doeltreffend leuk gekleurd shirt er boven en u bent weer het mannetje hoe komen die kleuren toch in u shirt.
      Kort om u besluit dan maar om eens een eind te maken aan het leven van deze schrijver (rensmaag)
      Iedereen blij maar u vervuilt wel mooi het milleu met die kogel dampen. (&)

      • Bodelo

        20 juli 2011 at 11:08

        Conclusie; voorkom milieuverontreiniging! Laat Rensmaag lekker zijn stukjes schrijven :-P !
        Reijer, het is een bijzonder stukje ……………. :-S

      • Jan Auke

        20 juli 2011 at 14:10

        Rensmaag!! Mijn complimenten. Wat een uitstekend en leuk geschreven commentaar. Als je een mooie meid was kreeg je een zoen van me.
        :-P

  4. Jan Auke

    19 juli 2011 at 23:01

    Tongejonge, zelden zóveel egoistische, met oogkleppen op geschreven flauwekul gelezen. Deze Harry Potter zou zichzelf kennelijk liever “Uw Lieve Heer” noemen, maar durft dat dan toch nét niet aan!
    Ga je zelf toch begraven man, heb je eeuwige natuur.
    Dan gaat de rest van de wereld gewoon door met leven!
    (N)

    • HarryPotter

      20 juli 2011 at 09:02

      Jan begrijpt niet helemaal wat ‘egoïsme’ is, want het essay draait juist om het loslaten van egoïsme.

      Zo kan ik natuurlijk wel aan de gang blijven! Close reading, mensen, close reading!

      • Jan Auke

        20 juli 2011 at 12:54

        Jan begrijpt verrekte goed wat egoïsme is, puberale tovenaar. Ik heb hier al uiteengezet dat een uiterst eenzijdige mening óók egoïsme is. Jij weet dat ook wel degelijk, want je vlucht in hoogdravende woorden, zelfs in een andere taal! Wordt het te moeilijk?? Leer maar eens de mening van anderen te respecteren, misschien heb je dan je, veelal misplaatste, Engelse kreten als “man van de wereld”, zoals je je kennelijk graag uit, niet meer nodig. Doen hoor, het brengt evenwicht en rust “als de rook om je hoofd is verdwenen”.
        ;-) .

  5. rasjutter

    19 juli 2011 at 23:30

    Ja, deze handige Harry weet het leuk te vertellen en dan nog in zo’n mooie tekst, hij had dichter moeten worden.
    Maar Harry even naar de werkelijkheid, iedereen mag een eigen mening hebben maar als je van die van jou een boek wilt schrijven moet je een uitgever zoeken.
    De “milieu maffia” moet in dit land niet gaan denken dat ze alles door iedereen ze strot kan douwen en als het niet lukt naar andere middelen grijpen, denk aan Pim.F.
    Nee, de rechter doet straks netjes uitspraak en dan is het klaar, of sta je dan weer met spandoeken op de dijk.
    Wel een kaartje kopen natuurlijk en niet over het hek klimmen zoals gewend.
    Maar even naar het punt wat ik kwijt wil, ik vind de hoge raad wel ieder aan het lijntje houden, doe een uitspraak weet ieder waar hij aan toe is.
    Niet op het laatste moment wachtten want er is een hoop geld en organisatie mee gemoeid.

    • HarryPotter

      20 juli 2011 at 09:06

      Oh oh, weer zo’n voorbeeld: ‘kaartje kopen’. Jazeker: kaartje kopen! In een extreem druk bevolkt land als Nederland met een zo gecompliceerde samenleving moet je nu eenmaal veel stroomlijnen. Anders ontstaat er chaos. Dus: kaartje kopen!

      Als je trouwens het provinciaal duinreservaat bezoekt, staat er een kaartjesautomaat. Nu kun je daar wel razend over worden, maar je bent te gast op het erf van iemand anders. Ze kunnen er ook een hek omheen gooien. Jazeker: een hek!

  6. Frank Lee

    19 juli 2011 at 23:33

    @ Jan Auke. Helemaal eens met HarryPotter en zeker geen “flauwekul”. Ik ontdek geen egoïsme in zijn betoog, eerder een oproep voor meer respect voor de natuur.

    • Jan Auke

      19 juli 2011 at 23:56

      Het egoïsme, Mr. Lee, straalt er van af. Iemand die dérmate fanatiek overtuigd is van zijn gelijk en de mening van anderen in de wereld niet respecteert, waar deze fraaie Potter duidelijk gewag van maakt, is een enorme, van oogkleppen voorziene egoïst. Hij roept niet op tot grotere zorg voor de natuur, hij probeert de mensen die een andere mening hebben te schofferen en dat is precies waarom mensen een hekel aan de ‘milieumaffia” gaan krijgen. Het volkomen misplaatste superioriteitsgevoel naar medemensen druipt uit het schrijven van deze vent. Respect als voorvechter voor de natuur moet je verdienen, niet proberen als betweter boven iedereen verheven af te dwingen. Daar spuug ik op. En, gelukkig, velen met mij. Er is méér in het leven dan natuur! Hoezeer die natuur mij ook aan het hart gaat, zal dit nooit een reden mogen zijn om anderen te veroordelen en zelfs te vernederen indien zij er een andere mening op na houden. Eén van die “natuurvrienden” zit voor moord in de gevangenis, die voelde zich ook geroepen de natuur te redden. En voelde/voelt zich ver boven iedereen verheven.
      :-[

      • Bodelo

        20 juli 2011 at 10:14

        Poeh, das mooi verwoord! (Y)

  7. Wimmoltje

    19 juli 2011 at 23:52

    Gelukkig was dit het aller laatste deel van die Harry Potter. Dat zei texelaar al: azijnzeikers
    Nogmaals: stop die groene subsidies en sponsor de toegangskaart….!!

  8. René

    20 juli 2011 at 00:56

    Harry Potter
    Over die vergelijking van milieuactivisten: “ een staafmixer in een aquarium”. Ik heb medelijden met ze. Maar meer nog met vissen in een aquarium.
    Moeten die niet vrij in hun natuurlijke omgeving zwemmen? Dat die meeuwen dat weekend uit moeten wijken vanwege de herrie is ook vervelend.
    Maar over 170.000 kippen levend geroosterd in een verbrande stal in Drenthe hoor ik niemand. Veel vissen zullen op de vlucht slaan, die zullen dit
    weekend niet op het dek van een viskotter de verstikkingsdood sterven. Kreeft en garnalen steken de kop in het zand en belanden een paar dagen later pas in een pan kokend water. Zeehonden wijken uit naar “de Hors” op Texel; wat een straf! Plankton en kwallen hebben niet zo veel last, maar
    dat word nog onderzocht. Voor wat betreft het milieu denk ik dat Formule 1 er voor gezorgd heeft dat we nu 1 op 25 kunnen rijden. Als het aan de oliemaatschappijen had gelegen, gebruikten we nog steeds 1l. op 3km. Beste milieuactivisten, gaan we nog een kippetje op de barbecue gooien
    of gaan we met auto of bus de stad in voor een Hollandse nieuwe of broodje garnaal.
    René Giljou

  9. Roy.M.Helleman

    20 juli 2011 at 01:20

    Tsja, de milieumaffia…………, het weet allemaal wat.
    Om te beginnen in het Marsdiep volgens de wet Groot Vaarwater. Dit houd in dat er ook grote schepen mogen en zullen komen dan wel er gebruik van maken. Het lijkt mij stug dat daarom de haven van Den Helder eigenlijk dicht moet. Geen bewegingen meer van marineschepen, geen koopvaardij, geen TESO boot, visserskotter, enz. O ja, ook geen Sail meer natuurlijk. Ook die deelnemende schepen hebben een voortstuwing in de vorm van een dieselmotor en een schroef………….
    Die Powerboat races letterlijk tot het uiterste in het vaarwater zitten, doet mij denken aan de aanleg van de A-4. Dat heeft ook 40 jaar geduurd, nadat het talud al aangelegd was, voor er toestemming kwam om deze weg aan te leggen. Lang leve de milieu activisten !!!. Enne, wie betalen die rechtzaken uiteindelijk ?.
    Ga mij niet vertellen dat dit allemaal pro-deo gaat. Kom en doneer nog eens aan de Waddenvereninging en aan haar gelieerde milieu padvinderijen……………..:-(
    Nog even en het gehele ras homosapiens zitten in een kooitje waar de zielige zeehondjes en vogeltjes naar mogen kijken. Toe maar hoor jongens, procedeer nog maar even door en help letterlijk elk initiatief hier in Den Helder fijn om zeep. Goed zo. (N) ;-(

  10. Jan

    20 juli 2011 at 08:44

    En dan nog wat, die powerboten varen meer boven water dan onder water. Want alles wat in het water zit geeft weerstand. Denk dat de vissen van een diepstekende supplier of marine schip meer ‘last’ hebben. Dus laten we aub die milieu-maffia eens negeren.
    En met het lezen van de opmerking van Harry Potter ben ik bij de tweede alinea al gestopt. Wat een arrogante flauwekul allemaal.

  11. katy

    20 juli 2011 at 10:05

    ik heb eens gekeken hoe dat op t water toe gaat, idd varen ze meer bovenop t water dan er in, ik denk dat t enige punt zou kunnen zijn t lawaai, maar of daar de zee honden of andere dieren zich daar wat vanaan trekken? misschien in t begin even maar later ook niet meer. Het is ook maar een evenement van 2 dagen dus lijkt het mij dat dit niet veel schade zal geven. tenminste minder dan de jeugd de natuur toe brengt of al die vissers die hun haken met draad in t water laten leggen.

  12. Bodelo

    20 juli 2011 at 10:20

    Harry Potter noemt de gehinderde mens; “zwart wit, een extremist”. Ik geef toe dat extremisme er inderdaad anders uitziet wanneer dit schuil gaat onder de kleur groen.
    Maar om iedere V-partij stemmer nu als gehinderde mens te bestempelen? Nee, dat noem ik generaliseren.

  13. kepo

    20 juli 2011 at 11:35

    Poehé,ik schrik me rot van HP.Één zinnetje van @texelaar doet hem ontaarde in een hypocrite tirade van wij en zij.Het is juist de gemiddelde mens die geeft en neemt.Heb spontaan mijn postcode loterij opgezegd en stort nu mijn maandelijkse inleg maar op giro 555.

    Om een klein voorbeeld van hypocritie aan te halen.We hebben sinds kort “De Nollenzuid”.
    Wat denk je waar die duinen vandaan komen?
    Ja,juist van het wad.
    Dat zand word met een enorme stofzuiger aan boord geslurpt door een grote centrufigaalpomp,geen staafmixer maar nog erger.
    Nou weet ik dat er geen vergunningen meer worden afgegeven voor zandwinning in de waddenzee maar men mag zuigen in het kader van onderhoud en onder het mom van baggeren.Zo ook met de schelpen winning in de PKB gebieden.Deze schelpen doen het zo leuk op de schelpenpaden(Duinbrink en de paden in de duinen) en vergeet niet dat ze ook heel goed isoleren in de groen kruipruimtes van onze groenehuizen.

    Ps.Als dit verboden word op de aangevoerde gronden dan kan Den Helder de Noord-oost haven wel vergeten,dat heeft veel meer effect op de waddenzee.
    Kan het College van B&W haar energie en tijd weer in de stad steken!!!!!!!!!!!!!

  14. rensmaag

    20 juli 2011 at 11:48

    Men mag geen zand opzuigen in de wadden daarom haalt met het van de noordzee.
    Dus buiten het marsdiep .Met een enorme hopperzuiger,
    (&)

  15. kepo

    20 juli 2011 at 12:57

    @rensmaag kijk eens op http://www.waddenzee.nl/Zandwinning.1955.0.html en dan naar feiten en figuren. :-S

    • rensmaag

      20 juli 2011 at 14:31

      Kijk dat is heel logisch want als er geen onderhoud gepleegd word dan slipt de waddenzee vol.
      daar het tij een half uur langer om zet naar het oosten en dan ook een tijdje stil staand tij hebt bezinkt het zand .(Slip) dus elke keer komt er wat op het wad.Wat zegt u wad Dus in het kader van onderhoud is het toe gestaan. (&) .

  16. Jeroen

    20 juli 2011 at 13:52

    Waarom speedboten verbieden in een gebied wat al jaren is aangewezen als speedboot&waterski gebied?

    http://edepot.wur.nl/158821

    ;-)

    • Bodelo

      20 juli 2011 at 14:06

      Kijk jeroen, dat bedoel ik nu!
      De Waddenvereninging (en andere natuurvorsers) hebben kennelijk zitten slapen. (Overigens viel mij dat ook op toen ik op de website probeerde te ontdekken wat nu precies het wad is. Inderdaad valt het race gebied onder het wad, weliswaar aan de buitenste grens. Echter, van de Razende bol heeft men nog niet gehoord bij deze club. Althans, het is niet aangegeven op hun kaart).
      Terug naar wat jeroen hier schrijft. Groot scheepvaartverkeer, speedboten, jetski het is allemaal toegestaan. Totdat iemand op het idee komt om het in wedstrijd verband te organiseren en dan opeens springen de groenen in het gras! Want DAT mag niet!

      • rensmaag

        20 juli 2011 at 18:57

        ja je hebt wel gelijk bodelo het is de buitenste grens.Waren het niet dat dat de inlaat grens van het wad is.Als je een liter olie in het marsdiep gooi dan loopt die hele liter op het wad.
        Alles wat je op het marsdiep te water laat komt op het wad terecht.
        Dus is het marsdiep veel belangrijker dan je denkt. (&)

    • Ed Schotman

      20 juli 2011 at 19:29

      @Jeroen, Goed dat je het rapport heb vermeld. Ik persoonlijk kom tot de conclusie (nu het gelezen te hebben) dat hier veel voorbereiding is bij gedaan en ook met alles is rekening gehouden. Vooral de effecten van de Powerboatrace op het milieu is tot de details uitgewerkt. Laat de rechter maar gauw zijn oordeel geven. Veel succes.

      Ed Schotman

  17. rensmaag

    20 juli 2011 at 14:04

    Eigenlijk is het van de gekke dat de vergunning zo laat of de rechtspraak zo laat afkomt .
    Zo vlak voor de race want ik begrijp wel dat er een enorme logistieke toestand op gang komt als het ja woord valt.
    Want ze komen op het laatst overal vandaan. en het is dan ook de vraag kan iedereen wel aan de start verschijnen.
    Men komt volgens mij zelf per vliegtuig uit somige landen.
    Zo ook met de kaarten verkoop want wie koopt het nu al. (&)

    • Jan Auke

      21 juli 2011 at 01:18

      Klopt Rensmaag, een enorme logistieke operatie komt op gang. De mensen komen van over de hele wereld. Natuurlijk lopen de natuurfreaks nu al de rillingen over de rug, want zoveel activiteit kunnen zij niet aan. Rust, vooral in de kop, is voor hen zaligmakend. En dat geldt voor twéé koppen. Jammer dat zij, om hun eigen kop te beschermen, die ándere kop misbruiken onder het mom van “de natuur” en daar de meest idiote argumenten voor aandragen. “Een staafmixer in een aquarium”. Om je rot te lachen, zo’n powerboot ráákt het water amper, de kettingen van een platvisser richten, helaas, veel meer schade aan, maar wedden dat deze lui gék zijn op een gebakken scholletje??? En als je naar de subsidiebedragen die zij opstrijken kijkt, kan een tarbot er ook wel af.

      • rensmaag

        21 juli 2011 at 10:52

        Het is dan ook natuurlijk een foutje van de leiding van de race om het zo laat aan te vragen want je kan op je vingers na tellen dat men in opstand komt er tegen.
        Het had beter geweest om het zeker een jaar eerder aan te vragen.
        Maar op deze manier heeft men druk op de ketel willen zetten. (&)

        • Jan D

          21 juli 2011 at 10:57

          Zou het niet zo zijn dat de vergunning al maanden terug is aangevraagd, maar dat de provincie er even over deed en vervolgens de milieuclubs tot het laatste moment hebben gewacht om bezwaar aan te tekenen? Met een evenement als dit vraag je de vergunning heus niet een maand van tevoren aan, neem ik aan.

          • Bodelo

            21 juli 2011 at 11:24

            Jan D, een terechte conclusie! Steker nog, dat kan niet eens. Daar is het evenement te groot voor (denk ook aan het “inkopen” van alle zaken rondom het evenement zoals horeca en beveiliging).

  18. jordi

    20 juli 2011 at 20:24

    Ik zou pas gaan organiseren als de vergunning binnen is. En dus niet andersom.

    • Bodelo

      21 juli 2011 at 11:18

      Goede gedachte jordi; jij vraagt vergunning aan en achter je rug is er een andere ondernemer die met jouw evenement aan de haal gaat.
      Welkom in de grote mensen wereld!

      • rensmaag

        21 juli 2011 at 12:32

        dat kan niet bodelo want een vergunning staat op naam. (&)

  19. repsac

    20 juli 2011 at 23:32

    rectificatie op sjaak zijn eerste reactie : En jij HP? Ik neem aan dat je verstoken bent van electriciteit, niet op gas kookt, geen lampen gebruikt, zeker geen gemotoriseerd vervoer gebruikt

    HP vliegt op een bezemsteel, dus daar zat je fout sjaak

  20. Roy.M.Helleman

    21 juli 2011 at 00:59

    Als men nu pas aan het organiseren gaat, kan de race misschien in december al plaats vinden………..
    Het getuigt m.i.z. van weinig realisme om met zo’n argument aan te komen.
    Zou het niet juist de opzet van de milieu padvinderij zijn om, heel strategisch, nu door te douwen met te rechten tot de hoogste instantie ?.
    De Waddenvereniging en in hun kielzog Landschap Noordholland, ( of andersom ), verzieken meer dan ons lief is. Misschien toch goed om eens nadenken als we weer voor een donatie benaderd worden.
    Ik heb sterk de indruk dat Landschap Noordholland onderhand meer geld kwijt is aan rechtzaken dan ze daadwerkelijk voor de natuur doen. Buiten het Marsdiep zijn ze ook een ster in het gebieden afsluiten voor publiek.
    Komt dat reservaat voor de homosepiens toch nog sneller in zicht dan we konden vermoeden……………….

    • Jan Auke

      21 juli 2011 at 01:39

      @Roy: Deze homo sapiens vindt jou een man naar zijn hart!
      (Y)

    • Bodelo

      21 juli 2011 at 11:21

      Roy, even denken; Landschap Noordholland? Zijn dat niet die “natuur beheerders” die met hun groene Hyundai (diesel) bus over de A9 scheuren?
      Oftewel; iedereen is voor zichzelf bezig. Iedereen heeft boter op zijn hoofd. Inmiddels gaat er zoveel geld om in natuurbescherming dat het een groot bedrijf is. En dat bedrijf vecht voor zijn eigen belang.
      Vandaar dat ik bijzonder veel moeite heb met de uitlatingen van de tovenaarsleerling hiervoor.

  21. Bas

    21 juli 2011 at 12:36

    Grappig om te lezen dat elk nieuwsbericht welke betrekking heeft op de powerboat races ontaard in een gevecht tussen ‘links’ en ‘rechts’. De ‘milieurakkers’ en de ‘hedonisten’.

    Feit is gewoon dat het bijzonder goed voor Den Helder zou zijn als het door middel van een grootschalig evenement wat meer op de kaart gezet wordt. En inderdaad: om de powerboatraces doorgang te laten vinden moet er weloverwogen gekeken worden naar alle voors en tegens. Maar zoals de advocaat van de organisatie al aangeeft: als er rapporten zijn van erkende organisaties, die aangeven dat het geen significante gevaren oplevert voor het milieu en de omgeving, hoe vaak moeten we deze rapporten dan in twijfel gaan stellen?

    Milieu-organisaties hebben hun zorgen geuit. Alle respect voor! Deze zorgen worden echter weggenomen door de rapporten en onderzoeken die zijn uitgevoerd. Dan zou het mijn inziens klaar moeten zijn. Maar nee, daar gaan de milieu organisaties door tot het gaatje. Alle inspanningen van de organisatie ten spijt.

    Ik hoop dat Raad van State positief beslist. En dat er een hoop bezoekers op het evenement afkomen.

    • juttertje51

      21 juli 2011 at 22:20

      ja bas men zegt wel eens iest over extreem rechts maar je heb ook extreem links en die zijn echt gevaarlijk het voorbeeld licht op een kerkhof in italie

  22. rensmaag

    21 juli 2011 at 12:50

    De rapporten zijn wel geschreven voor en door de organisatie .
    Zij hebben een buro in de arm genomen en een rapport laten opmaken.
    En in dat rapport staat ook dat zij er wel enig ongemak van ondervinden.
    En dat er goed na gekeken mag worden dat is buiten kijf.
    Vergeet niet als er een powerboot verongelukt er een paar honderd liter super benzine in zee loopt en direkt op het wad beland.Ik mag toch aan nemen dat dat geen gewone benzine is maar speciale race benzine. A 200 euro de liter. (&)

    • Jan Auke

      21 juli 2011 at 15:36

      Rensmaag, dat is geen probleem. Die brandstof is zó vluchtig, dat als een boot omslaat, de zeehondjes niet eens de tijd krijgen om er dronken van te worden.
      ;-)

    • Bas

      22 juli 2011 at 10:53

      De rapporten zijn inderdaad geschreven door een bureau, welke is ingeschakeld door de organisatie. Het is echter een erkende instelling, waarvan aangenomen mag worden dat het vanuit een onafhankelijk oogpunt is opgesteld.
      Als een powerboat verongelukt, kan dit inderdaad vervelende gevolgen hebben. Dit geldt echter ook wanneer de Texelse boot het begeeft of wanneer een particulier met zijn speedboat danwel jetski een ongeluk veroorzaakt.
      Dat er een speciale benzinesamenstelling wordt gebruikt kan ik inderdaad bevestigen. Dat deze wat meer kost dan de Euro 98 die wij tanken klopt ook, maar lang leve de sponsors. Dit is geen argument om een evenement wegens milieuredenen geen doorgang te laten vinden. Dat is een hele andere discussie.

  23. Jan Auke

    21 juli 2011 at 13:19

    Bas,
    Organisaties als de Nederlandse milieuverenigingen kenmerken zich door hun anarchistische houding.
    Zij horen niet thuis binnen een democratie. Zij zijn de virtuele Nederlandse FARC. Een zeer bedenkelijke ontwikkeling, zeker als je ziet dat veel rechters, van dezelfde politieke kleur natuurlijk, zich bij hen aansluiten gezien de tientallen uitspraken in hun voordeel. Zij zijn aldus veel te machtig geworden en accepteren, bij het infantiele af, geen “nee”. Een verwend, de eigen importantie zwaar overschattend, kind dus.
    (N)

  24. rasjutter

    21 juli 2011 at 13:43

    Lees net dat de uitspraak pas begin volgende week is dus even ontspannen allemaal dit weekend.
    Prettig Weekend ;-)

    • Pieter

      21 juli 2011 at 13:55

      Staat toch ook in het bericht dat ze er de tijd voor nemen? Ik lees nergens dat die uitspraak al deze week zou komen.

  25. Johan Coenradi

    21 juli 2011 at 16:12

    Ik kan werkelijk niet meer in woorden uitdrukken welke walging ik voor m.n. de waddenvereniging heb!!

    Ze presteren het om niet geremd door ENIGE kennis van powerboatracing, werkelijk de belachelijkste meldingen hierover de wereld in te schoppen!
    Ze kloppen de zaak op door publiekelijk naar spijkers op laag water te zoeken. Ledenwerving zoals zij doen zou bestraft moeten worden!!

    Ik merk gelukkig dat op een verloren ‘dy hart’ c.q. ‘dramazoeker’ na, julie ons (Organisatie en Powerboatteams) enorm steunen.
    Waarvoor dank!

    Het is te hopen dat de rechter vandaag of morgen uitspraak doet. Inderdaad is veel te regelen door de organisatie.
    Doel van de waddenvereniging is de GPS organisatie zoveel mogelijk te smoren en te dwarsbomen, met uw geld wel te verstaan… blijkbaar ook als ze geen gelijk hebben in hun standpunten…
    Overigens, het vergunningtraject is oktober 2010 al ingezet !!… Nederland ten top, ook op dit vlak…

    Het bleek mij deze week, hoe ze de feiten NIET doordacht hebben in hun betogen. Ik kan het weten, ik was erbij.
    Dit kon ook niet, omdat ze simpelweg aantoonbaar geen gelijk hebben. Ze stamelen en hakkelen wat op inhoudelijke tregenvragen en zijn enkel goed in spuwen van aannames die niet kloppen.

    Ik stop, want ik wordt nu steeds blinder van woede (waarschijnlijk ook een doel berijkt daarmee door de waddenver.)

    Ik ben mij nu weer aan het richten op de verdediging van mijn titel in de F2 klasse. Voor dit geweldige publiek natuurlijk, wat den Helder denk ik kan zijn. Ik zie julie zeker vanaf het water!! Ik zit eerste rij :))

    Ps. kijk vanavond een vandaag na het journaal, +/- 18.15 u. Ik geef nog wat toelichting daar. Wel beschaafd helaas… want het blijft TV he?

    Johan Coenradi.
    F2 World Champ. 2009 / 2010

    • Bodelo

      21 juli 2011 at 17:09

      Johan, boude uitspraken. Put er kracht uit om “straks” je titel te verdedigen! (Y)

    • Bas

      22 juli 2011 at 10:57

      Go get em tiger!

  26. Xzow

    21 juli 2011 at 16:41

    @Johan Coenradi,

    Klopt helemaal, zijn een stel azijnzeikerds, de natuurorganisaties die tegen zijn, de mensen die niet willen betalen voor een kaartje omdat het openbare ruimte zou zijn, bah bah bah….

    Zet Den Helder is positief op de kaart, leuk een evenement, al is het maar voor een weekend! Word moedeloos en verdrietig als ik de reacties lees van de tegenstanders.

    de groeten een trotse “ex-nieuwedieper”, nieuwe “dorper”.

  27. Henk

    21 juli 2011 at 18:52

    Heel jammer dat je zelf om alleen naar bootjes te kijken op willemsoord al moet betalen en helemaal schofterig dat je als vereniging niet eens in je gebouw kunt komen dat weekend, wat nu overleg en iets terugdoen voor de Helderse bevolking,
    Nu zullen nog meer attracties niet komen denk ik bovenop de 10 die al afgemeld hebben hoorde ik.
    Maar laten ze het maar proberen of het gaat lukken die tienduizenden bezoekers….

    • Bodelo

      22 juli 2011 at 09:31

      Henk, je kunt je natuurlijk voorstellen dat al deze onzekerheden het evenement geen goed doen. Zelfs als er nu uiteindelijk groen licht komt dan kan het niet anders dan dat er een uitgeklede versie van de oorspronkelijke plannen wordt gepresenteerd. Maar, dan zien we het als een mooie start van een mooi evenement, immers er is een contract voor 5 jaar getekend?

  28. juttertje51

    21 juli 2011 at 18:56

    wat een geitewollesok die vent van de wadden club stond alleen maar een beetje te uuuwe en te ooowe er kwam echt geen zinnige opmerking uit .en bruinvissen heb ik nog nooit gezien in het marsdiep

    • rensmaag

      21 juli 2011 at 19:24

      Nou wij wel hoor en ook grotere vissen en zeehonden geep makreel eigenlijk alle soorten. (&)

  29. HarryPotter

    21 juli 2011 at 19:15

    “Word moedeloos en verdrietig als ik de reacties lees van de tegenstanders…” Dat zegt niets over het evenement maar heel veel over de schrijver van dit statement.

    Het is natuurlijk ontzettend zwak en sneu als je daar moedeloos van wordt. Het lijkt me dan ook véél beter om deze moedeloosheid niet hier op een podium wereldkundig te maken, maar juist in stilte te belijden.

    Als je moedeloos wordt van hen die voor de natuur waken, zou je je moeten schamen. Dan ga je dat natuurlijk niet aan de grote klok hangen.

    • Ed Schotman

      21 juli 2011 at 20:59

      @HarryPotter, U bent helemaal geen milieu-fanaat? U vertegenwoordigd uw eigen kerk en volgens mij nog een eenmans kerk ook. U uitspraak over juist in stilte te belijden zegt mij meer dan genoeg.

      Ed Schotman

    • Jan Auke

      21 juli 2011 at 21:10

      Haha, Pottertje, jij waakt niet voor de natuur. Jij streelt je eigen ego. Als het erop aankomt interesseert de natuur jou geen ene moer. Als er iemand is die zonder enige kennis van de materie raaskalt, ben jij dat wel. Alles om je subsidieclubje staande te houden, dát is jou “hogere doel”.
      :-[

      • Ed Schotman

        21 juli 2011 at 21:14

        @Jan Auke, Heb je hem ook door :-D Het heeft lang geduurt maar hij is terug als HarryPotter :-[

        Ed Schotman

    • Sjaak

      21 juli 2011 at 21:38

      HP Je bent te laf om mijn vragen te beantwoorden, of je leest selectief en maar net wat in je straatje past. Wees eens eerlijk.
      In de herkansing dan:

      Sjaak
      19 juli 2011 – 23:39

      En jij HP? Ik neem aan dat je verstoken bent van electriciteit, niet op gas kookt, geen lampen gebruikt, zeker geen gemotoriseerd vervoer gebruikt, en regenwater gebruikt als consumptie. Zo niet, dan ben je geen haar beter dan de anderen, want ook jíj maakt gebruik van zaken die slecht zijn voor de natuur.
      De natuur én de mens zitten op één en dezelfde aardkluit. Je geeft wat, je neemt wat. Zo is het altijd al geweest. Wen er maar aan.
      Beantwoorden

      • Jan Auke

        21 juli 2011 at 22:36

        Sjaak, laat maar hoor. Deze persoon, waar de psychiatrie beslist wel een vakje voor heeft, zal echt niet antwoorden. Toegeven kán zo iemand niet. Daarom deel ik hem zélf in, in het vakje, “vervelende vent”. Hij weet gewoon geen moeilijke buitenlandse termen te vinden om je vragen te pareren.
        Om van hem af te komen zouden wij hem eigenlijk gewoon moeten negeren, hij krijgt veel te veel eer zo en dat vindt hij erg lekker. De stumper.
        (E) Harry, dit is een brulbrief. Daar staat in dat je jezelf mijlenver buiten de maatschappij plaatst, de powerboatraces zullen door jou flauwekul niet gestopt worden!

  30. Roy.M.Helleman

    21 juli 2011 at 19:37

    Over moedeloos gesproken……………….
    Gaat allen eens kijken welk een groots kantoor de Waddenvereninging ter meerdere eer en glorie van zichzelf in Harlingen heeft laten bouwen.
    Echt, om moedeloos van te worden.
    Alles netjes betaalt van de donaties van de geachte leden van de Waddenvereniging.
    Echt, om moedeloos van te worden.
    Alle activiteiten op het Wad zoals rondvaarten en garnalenvisserij, alles wil de Waddenvereniging weg hebben.
    Echt, om moedeloos van te worden.
    Bij de kokkelaars is het al gelukt. De kokkelvissers staan nu weer tot hun middel in het water met de hand kokkels te vissen en reumatiek op te lopen.
    Echt, om moedeloos van te worden.
    Hoe lang nog de mogelijkheid hebben om zomers met een bootje naar de de Razende Bol van de zon en de rust te genieten ?.
    Inderdaad: Om moedeloos van te worden.
    Hoe lang nog……………, acht laat maar, ik wordt er zo moedeloos van……….. ;-(

    • juttertje51

      21 juli 2011 at 22:25

      en wat voor salaris denk je dat de top opstrijkt daar zal menigeen nog van schrikken reken maar dat de heren goed voor zich zorgen

  31. Hewson

    21 juli 2011 at 22:22

    Eindelijk zijn mijn collega’s op mijn werk in Heerhugowaard een keer positief over Den Helder, komen er weer van die gasten die het proberen te verpesten. Alsof die zeehonden in de buurt van een ronkende motor gaan zwemmen. Het Marsdiep is groot genoeg. Alsof die marine schuiten en die vissersboten minder kwaad aanrichten aan de flora en fauna.

  32. rasjutter

    22 juli 2011 at 00:01

    @juttertje51, Heb net even het jaarverslag 2010 van de waddenvereniging zitten lezen en ja hoor je heb gelijk de medewerkers zorgen goed voor hun zelf.
    Er staan 23 mensen op de loonlijst en die kosten €1.230.848.
    Directeur verdiend bijna €90.000.
    Dus ik denk dat die wel als V.I.P op Harses welkom is ;-)
    Oh ja, verder is het verslag vooral gevuld met alle goede dingen die ze doen.

    • Ed Schotman

      22 juli 2011 at 06:52

      @Rasjutter, Even een toevoeging i.v.m. het jaarverslag dan kan iedereen lezen wat hier instaat
      http://waddenvereniging.nl/wv/images/PDF/vereniging/Jaarverslagdeflr.pdf en dan pagina 57 bekijken.

      Ed Schotman

      • Jan Auke

        22 juli 2011 at 10:15

        Dank je Ed en Rasjutter, ik heb het vluchtig doorgekeken. Wat in eerste instantie voor een objectief lezer opvalt, is hun streven naar rust en ruimzicht in het Waddengebied, maar volkomen blindheid voor ándere belangen in het gebied. Dat Den Helder door iniatieven als de hunne en na alle bezuinigingen bij o.a. defensie, een ten dode opgeschreven stad is zien zij absoluut niet. De belangen van de Drietenige Strandloper prevaleren boven de economische belangen van onze kinderen en kleinkinderen. Daar spannen zij processen voor aan. Je moet het lef maar hebben….Ruimzicht??? Bah, pure egoïstische blindheid, hetgeen ook blijkt uit het feit dat aan “klachtafhandeling”, precies twee regeltjes in het jaarverslag zijn opgenomen. Inhoudelijk, voor een buitenstaander boeiend natuurlijk, wordt er niet op ingegaan. Nee, want ze zijn perfect he??
        (N)

  33. Ed Schotman

    23 juli 2011 at 06:14

    Was benieuwd wat de voor- en tegens waren die bij de Raad van State waren ingebracht en uit deze berichtgeving ook kunnen opmaken dat de Provincie wel erg laks is geweest i.v.m. het verstrekken van de vergunning, gezien de feiten c.q. datums die hier in vermeld staan http://www.waddenvereniging.nl/nieuws/?ref=nieuwsbrief#item-5520 Zo, nu is iedereen weer op dit moment op de hoogte. Dit word vervolgd.

    Ed Schotman

  34. Xzow

    23 juli 2011 at 09:42

    Ik zal de reactie van HP maar wegschuiven onder het kopje “nutteloze reacties”, en er zijn hem idd vragen gesteld waar deze persoon geen antwoord op heeft, of durft te geven, beetje zwakjes. Maargoed, dit is geen personlijke vendetta pagina.. back on topic.

    De hele “natuurbehoudlobby” heb zich er niet mee te bemoeien, heb je de locatie gezien van de races. Op de website van de gp kun je de “race route” bekijken, oke voor de luie mens: http://www.grandprixofthesea.nl/informatie/locatie gewoon in het marsdiep, vlak voor de kust…. Volgens mij varen daar normaal offshore trawlers, marine schepen, kotters, de teso en dan nog de pleziervaart (lees speedboten, jetski’s etc) en dann nog dat gedoe met helicopters, komen er ook met grote interval, een paar dagen racen maakt geen verschil met de normale belasting van het gebied.

    • Ed Schotman

      23 juli 2011 at 10:52

      @Zzow, Helemaal met je eens, voor mij waren het alleen de kaartjes en dat heeft de organisatie op een mooie manier opgelost en het rapport van “Imares” http://edepot.wur.nl/158821 is duidelijk genoeg over het gebied waar de powerboatraces plaatsvinden.

      Ed Schotman

      • Xzow

        23 juli 2011 at 11:48

        Lol, ik viel ook van mijn stoel toen ik de prijzen hoorden, 35,- 45,- en 55,- eurie, maar de kortings regeling is zeer coulant te noemen! Maar dan nog voor het gemiddelde out-door festival, sportevenement, theater of avondje uit ben je evenveel of meer kwijt!

        Evenin het vuurwerkt is ook gratis te bekijken ;) en is (waarschijnlijk) meer de moeite waard dan die van de zomerkermis!

        Heb het rapport nu ook in z’n geheel gelezen, en ik snap steeds minder van de beweegredenen van met name de waddenvereniging, ook op hun eigen website geeft men vage berichtgeving.
        Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van de vereniging, is me met de paplepel ingegoten, opa en oma zijn fanatiek lid, wadlopen, t’kuitje, hou op met me! Alleen soms draaien ze (de vereniging) een beetje door. Garant voor weer een leuke discussie op de volgende verjaardag ;)

  35. Pietje Puk

    23 juli 2011 at 11:11

    Beetje jammer, dat een paar geitewollensokken het voor heel veel mensen, die wel graag zulke evenementen bezoeken, kunnen verpesten. Wat te denken van het economisch belang van zo’n weekend ? Den Helder komt internationaal in beeld. Kan nooit kwaad, ja nu wel, nu komt Nederland lachwekkend over, dat een evenement met internationale allure niet door zou kunnen gaan, door een paar tegenstanders, te gek voor woorden.
    En inderdaad, ze varen hard, maar niet in het water, maar erop.
    Die vogels, vissen en zeehonden en een eventueel verdwaalde bultrug komen vanzelf wel weer terug, als de rust is weergekeerd.
    Een uniek evenement, wat voor Den Helder gewoon door moet gaan !!

  36. rensmaag

    23 juli 2011 at 12:10

    Denhelder komt in beeld ja ja.
    Nou voor dat beeld heeft napoleon al gezorgt.
    Men besprak na afloop de actie van enkele wandelaars op de tv in gelderland.
    Men had het over enige paljassen die nu eenmaal mee lopen met de avondvierdaagse dus niet alleen napoleon maar er waren nog enkele clowns .
    Dus men ziet dat zeker niet als reclame in gelderland.
    paljassen gekken en clowns had men het over en dat zijn niet mijn woorden.
    Dus praat niet over denhelder op de kaart zetten. (&)

    • Pietje Puk

      23 juli 2011 at 17:56

      @rensmaag
      Ik had het over in beeld komen en dan bedoel ik letterlijk in beeld via TV-uitzendingen op bv. Eurosport of een andere sportzender. En al die paljassen, gekken en clowns heb je bij alle grote evenementen.

  37. Roy.M.Helleman

    23 juli 2011 at 20:50

    Ik ben blij, heel erg blij !.
    Dat komt omdat ik de site van de powerboatraces weer eens goed bekeken heb.
    Tsonge, jonge, jonge, wat hebben die een keurcollectie aan dames die hun onvervangbare bijdrage aan dit evenement willen verlenen. Nu had ik al een voorproefje met de Vlootdagen gehad…………., mare het blijkt dus nog mooier te zijn !.
    En dat wil de Waddenvereniging en Landschap Noordholland ons door de neus boren !. Zitten daar soms alleen maar jongetjes bij die niets van het vrouwelijk schoon willen weten !?. ;-(

  38. Ed Schotman

    24 juli 2011 at 08:24

    Nu heb ik al een aantal weken de natuur mogen bewonderen in zijn hoedanigheid “Hoe spoel ik iemand weg” :-) , maar ik zou het zeer op prijs stellen om nu eindelijk eens weer op de Dijk te kunnen zitten zonder regen en met een leuk evenement erbij. Als dat eens zou kunnen (I)

    Ed Schotman

    • Sjaak

      24 juli 2011 at 10:51

      Inclusief het hierboven vrouwelijk schoon Ed? ;)

      • Ed Schotman

        24 juli 2011 at 14:11

        @Sjaak, Als ik op de Dijk ben en er komt een zeemeermin uit het water zal mijn blik eerder naar dat stukje natuur gaan dan dat mijn ogen nog gevestigd zijn op de powerboaten en dat zegt toch genoeg :-P

        Ed Schotman

        • Sjaak

          24 juli 2011 at 15:08

          Dat lijkt me heel gezond en volkomen natuurlijk ;)

          • harikanari voorheen jan

            24 juli 2011 at 16:12

            en vooral sprookjesachtig (*)

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)

Lees onderstaande alvorens te reageren!

Gelieve rekening te houden met de volgende richtlijnen:

  • Gebruik aub uw eigen naam of een vaste nickname en een geldig e-mailadres
  • Reageer alleen op de inhoud van het bericht
  • Spam en reclame (ook om andere sites te promoten) is niet toegestaan
  • Het knippen en (als reactie) plakken van berichten uit andere media is niet toegestaan!
  • Schelden, opzettelijk beledigen, racisme, laster, et cetera is niet toegestaan.

Lees de volledige voorwaarden voor het reageren op
http://www.denhelderactueel.nl/info/reageren/
Reacties die niet voldoen aan deze voorwaarden, kunnen worden gewist door de redactie. Personen die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden, kunnen worden uitgesloten van de mogelijkheid tot reageren.

Een eigen afbeelding bij uw reactie? Kijk voor informatie op http://nl.gravatar.com