Home » Nieuws » Stadsnieuws » Vergunning onterecht verstrekt, bouw mag toch doorgaan

Vergunning onterecht verstrekt, bouw mag toch doorgaan

Den Helder – De vergunning aan Woningstichting had nooit afgegeven mogen worden, maar dat heeft wat de gemeente betreft geen gevolgen voor de voortgang van het bouwproject aan de Molukkenstraat. Nu bezwaarmakers gelijk hebben gekregen, heeft de gemeente besloten de bouw verder te gedogen.

De gemeente gaf Woningstichting op 10 mei vorig jaar een vergunning voor de bouw van een woon-zorgcomplex. Tegen deze vergunning is echter met succes bezwaar gemaakt, ook de commissie bezwaarschriften kwam inmiddels tot de conclusie dat de verkeerde procedure is gevolgd. Haar advies aan de gemeente was dan ook het vergunningsbesluit te herroepen.

“Kort gezegd komt het er op neer dat we een volledige nieuwe procedure hadden moeten volgen, toen Woningstichting het plan enigszins had aangepast. Voor het oorspronkelijke plan was al veel eerder een vergunning verleend en onze redenering was dat de wijzigingen van dien aard waren dat een verkorte procedure voor een nieuwe vergunning mogelijk was”, licht wethouder Pia Bruin toe. “Daar hebben we ons op verkeken, we hadden een gewone vergunningsprocedure moeten opstarten.”

Gedogen
Nu de bezwaarmakers gelijk hebben gekregen, zou een leek misschien verwachten dat dit ook betekent dat de bouw wordt stilgelegd. Daar is echter geen sprake van, zo laat de wethouder weten. “Als college hebben we besloten een gedoogbeschikking af te geven, zodat de bouw gewoon verder kan. Daarbij laten we het algemeen belang zwaarder wegen dan het belang van de bezwaarmakers. Er is binnen onze gemeente nu eenmaal dringend behoefte aan zorgwoningen.”

Het gedogen betekent overigens niet dat de procedure voor de bouwvergunning niet alsnog wordt overgedaan. “Die loopt inmiddels al, maar we gaan ervan uit dat dit opnieuw zal leiden tot het afgeven van een vergunning”, aldus Bruin. “De bezwaarmakers hebben overigens alle rechten en mogelijkheden om opnieuw bezwaar te maken, zowel tegen de nieuwe procedure als tegen de gedoogbeschikking. Het betekent alleen niet dat de bouw wordt opgeschort, dat kan alleen als een rechter dit bepaalt.”

Risico
Het doorgaan van de bouw is ook van belang voor Woningstichting zelf, al benadrukt Bruin dat het risico van het gehele traject hoe dan ook bij deze partij ligt. “Als er uiteindelijk in de nieuwe procedure geen vergunning komt, is dat voor rekening van Woningstichting.” Bij vertraging loopt de stichting bovendien de kans dat een forse door de Rijksoverheid verstrekte subsidie voor dit project moet worden terugbetaald. Een van de voorwaarden aan de subsidie is namelijk dat de bouw voor het einde van dit jaar gereed is.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Tip dit artikel! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Plaats dit bericht op Twitter Geef dit als tip aan je Hyves-vrienden Voeg toe aan je Facebook-profiel Deel met je LinkedIn-contacten Print deze pagina of genereer een PDF-bestand Print deze pagina of genereer een PDF-bestand

Geschreven door: Ronald Boutkan

Woonachtig in Den Helder / Julianadorp sinds 1973, sinds 2008 hoofdredacteur van Den Helder Actueel.

Website - Twitter - Facebook - Meer artikelen - E-mail


38 reacties op Vergunning onterecht verstrekt, bouw mag toch doorgaan

  1. Jacqueline Beantwoorden

    22 februari 2012 at 14:10

    Ik dacht dat het alleen ging om de hoogte? Dat het complex zomaar zonder vergunning de dubbele hoogte zou krijgen? Dus nee ze hoeven niet te stoppen met bouwen, ze kunnen bouwen volgens de vergunning.

    Moet je eens een kippenschuurtje in je tuin zetten. Heb je de poppen aan het dansen.
    Het gaat hier niet om kattenpis hoor.

  2. rensmaag Beantwoorden

    22 februari 2012 at 14:16

    dat is het nu juist ze bouwen niet volgens de verguning jacqueline er is geen verguning.
    Die verguning telt niet dus kunnen ze wel degelijk een bouwstop via de rechter afdwingen.
    Zo ook tegen een nieuwe bouwaanvraag bezwaar maken. (&)

  3. Bodelo Beantwoorden

    22 februari 2012 at 15:54

    Er ontbreekt iets in het verhaal; er staat dat woningstichting de plannen iets had aangepast. Is dit naar aanleiding van de bezwaren?
    In dat geval is het niet meer dan begrijpelijk dat de gemeente nu een gedoogvergunning verstrekt.

    Opmerking redactie: nee, niet nav de bezwaren, maar tov de oorspronkelijke bouwplannen. Die zijn, nadat daar al een vergunning voor was verstrekt, aangepast.

  4. jan.c Beantwoorden

    22 februari 2012 at 16:09

    rechters, raad van state , commissies…ze kunnen bestuurlijk nederland veroordelen of niet in het gelijk stellen wat ze willen .
    maar bestuurlijk nederland trekt gewoon een lange neus , past wat aan , gedoogd of veranderd een wet , en gaat gewoon door met waar het mee bezig is(of was)
    het signaal wat ze hiermee afgeven is duidelijk , als ambtenaar of politici ben je moreel superieur , wat jij zegt , denkt of besluit is goed!
    wetten of regels zijn er om ruimhartig, naar eigen goeddunken al dan niet toe te passen (of aan te passen).
    als burger ben je een nul . bek houden en belasting betalen , zoveel mogenlijk

  5. Jacqueline Beantwoorden

    22 februari 2012 at 16:26

    Aangepast betekende een meter of 10 hoger. kan dat artikel niet terugvinden :(
    Zo bedoelde ik het ook Rensmaag, ik dacht dat er een vergunning wás, maar voor een andere vorm.

  6. L. Nieuwenhuis Beantwoorden

    22 februari 2012 at 17:17

    De vorige vergunnng was verleend voor het verbouwen van het gebouw van OSG Nieuwediep. Die was afgegeven in 2009 toen dat gebouw al gesloopt was. Die vergunning was alleen voor de subsidie. Het plan kon niet meer gerealiseerd worden.
    De onlangs ingetrokken bouwvergunning was dus niet voor een gewjzigd plan maar voor een volledig nieuw plan en is in strijd met het bestemmingsplan.
    De hoogte van 10 m van het gebouw is een harde toezegging van de Wethouder, opgenomen in het bestemmingsplan n.a.v. zienswijzen van omwonenden in de procedure van het bestemmingsplan.
    Uiteraard gaan we naar de rechter.
    Belangenvereniging Indische Buurt

    • nieuwedieper Beantwoorden

      22 februari 2012 at 19:33

      harde toezeggingen blijken vaak erg zacht te zijn

  7. rensmaag Beantwoorden

    22 februari 2012 at 18:25

    het lijkt mij volstrekt uit de boze dat je zo maar ga bouwen zonder bouwverguning .
    Stel je toch eens voor dat alle burgers dat plots gaan doen al vast een dakkapeletje plaatsen.
    Verguning komt later wel .
    Een verbouwing niks aan de hand verguning komt later.
    Het land zou volstrekt bandeloos worden .
    En het ergste is als men eenmaal gebouwd heeft als overheid de verguning komt altijd,
    Economische belang
    Vandaar is het beter te stoppen via de rechter niet achteraf. (&)

  8. afca Beantwoorden

    22 februari 2012 at 19:11

    wat is nu belangrijker, een stel al maar zeikende en zeurende omwonenden, of het belang van goede zorgwoningen en een plek voor de laatste periode, waar onze ouders, opa’s en oma’s hard voor hebben gewerkt en verdienen, en waar een groot tekort aan is?

    Daarnaast zijn de subsidies al ontvangen en voor een deel uitgegeven, dus zou het een extra strop voor de toch al niet rijke gemeente.
    Wordt geld eindelijk goed besteed ipv bijvoorbeeld iets wat op een “stadspark” moet lijken, en moeten mensen nog uit het onderste van hun tenen iets te zeiken hebben.

    Goede beslissing Den Helder, lekker doorbouwen!

    • nieuwedieper Beantwoorden

      22 februari 2012 at 19:42

      als je woongenot word aangetast door dat er torenflat voor je deur gebouwd word dan piep je wel ander deze mensen hebben groot gelijk en zouden meteen een bouwstop moeten eisen de huidige directeur van ws de nare gewoonte zich niks van buurt bewoners aan te trekken dat heeft hij al eens laten zien in zijn functie als wethouder bouw roc meeuwenstraat

      • afca Beantwoorden

        22 februari 2012 at 20:06

        woongenot, wat is dat voor drogreden? hoe kan een flat in je omgeving nu werkelijk je woongenot verstoren? Dan is er gewoon per definitie iets mis met je als mens en met je leven… in wat voor wereld leven we zeg, ga eens vaker de deur uit!

        en dan het belangrijkste nog: bedenk eens hoeveel goed je ermee terug doet, oudjes van dagen die dit land hebben opgebouwd in slechte tijden, na de oorlog, na de oliecrisis jaren 70.. zonder hen was er geeneens woongenot.. die verdienen gewoon een mooie, centraal gelegen woning in de buurt van het ziekenhuis, stad en een mooi park, hoe durven jullie het dan over woongenot te hebben, het is tegen het asociale en egocentrische aan, om haast van te walgen.

        ongelofelijk, mensen wonen in een rijtjeshuis en doen alsof er een torenflat op hun landgoed in Laren wordt gebouwd.. dit is Den Helder hoor, waar de vergrijzing toeslaat, wordt eens wakker allen!

        • kepo Beantwoorden

          22 februari 2012 at 20:29

          @afca,nieuwedieper heeft een punt.Hij noemt specifiek de Meeuwenstraat/Sperwerstraat.Dat gebouw is 3 hoog met kap,de palen zijn de grond in geramd,de scheuren vliegen nu nog links en rechts in de muren van je eigendom.Laat staan het parkeer probleem,hier komt een groot deel van de cursisten namelijk met de auto. ;-(
          Hier heeft men,toen men de huizen kocht,niet voor gekozen.Dus aantasting van je woongenot.

  9. afca Beantwoorden

    22 februari 2012 at 19:17

    “belangenvereniging Indische buurt”.. laat me niet lachen man!

    Jullie zijn dezelfde soort mensen die, wanneer en als jullie die respectabele leeftijd behalen (want dat gezeik van jullie duidt op een stressvol bestaan), vooraan in de rij staan om steen en been te klagen om een goede zorgwoning.

    Deze mensen zouden alvast met een rode streep op een lijst voor zorgwoningen gezet moeten worden.

    En dit komt van een 27-jarige onbetrokkene: Indische buurt, word eens lekker volwassen, je woont in een stad, daar kan gebouwd worden.. 10 of 20 meter, stel je niet zo aan!

  10. rensmaag Beantwoorden

    22 februari 2012 at 19:50

    je moet toch met alle betrokken eens zijn ,Dat wet wet is.
    En dat een ieder zich aan de wet moet houden wie je ook bent, (&)

  11. afca Beantwoorden

    22 februari 2012 at 20:09

    is gewoon het toppunt van decadentie en welvaart: een torenflat die je woongenot verpest, ongelofelijk, wat een verzuurde mensen zijn jullie in het leven geworden zeg, hoe kan dat toch? probeer samen te leven, je woont in de stad.

  12. afca Beantwoorden

    22 februari 2012 at 20:19

    de wet is de wet, en de wet bepaalt ook dat er ruimte is voor een gedoogbeschikking.

    ikzelf heb het liever niet over de wet en de bureaucratie van dien, maar over het menselijke aspect en de realiteit, die vaak haaks op een wetsartikel staat.

    Den Helder is aan het vergrijzen, kijk gewoon in je hart en bedenk hoeveel oudjes van dagen dan dicht in de buurt van het ziekenhuis, stad en een parkje komen te wonen, hoe kan jullie hart nou zo zwart zijn, dat jullie daarmee niet kunnen leven? ik vind het echt ongelofelijk.

    • Rasjutter Beantwoorden

      22 februari 2012 at 22:25

      Het ziekenhuis wordt verplaatst, toch?

  13. Jan Auke Beantwoorden

    22 februari 2012 at 22:04

    En, afca, lucht dat schelden op?? Over stress gesproken zeg! Denk om je hart!
    Als niet betrokkene zie ik je uiterst ongenuanceerde kreten met bezorgdheid aan. Dit land verschaft de mogelijkheid ergens tégen te zijn en je tot een rechter te kunnen wenden om je gelijk te halen.
    Bedenk eens als tegenover jou stulpje, tuintje, kindertjes in de zon, ineens een flatgebouw van 20 meter hoog neergezet wordt waar in eerste instantie helemaal geen sprake van was. Weg zon! En als je dan protesteert een grote bek krijgt zoals jij nu geeft…Nogmaals, denk om je hart!!! Ennehhh, als de Gemeente en Woningstichting zo tekeer zouden gaan als jij, sleurde ik ze, niet belanghebbende, tóch persoonlijk voor het gerecht!

    • afca Beantwoorden

      23 februari 2012 at 10:20

      Je eerste zin is nogal kinderachtig voor een volwassene, ik heb geen enkel scheldwoord gebruikt, dus het lijkt eerder alsof je je aangevallen voelt, ik hou me graag bij de kern van de discussie, als je het niet erg vindt.

      Ikzelf kom uit Amsterdam, woon nu al enkele jaren in Den Helder, maar ben dus niet anders gewend dan dat er op sommige tijdstippen van de dag geen zon aan de voor of achterkant was. Dan ging je even naar het ooster of vondel park, of effe de stad in, terrasje pakken, in elke groeiende stad gaat dat zo, hoogbouw geeft daarnaast ook allure.

      En probeer je svp niet weer beledigd te voelen, maar juist die klaagmentaliteit die jullie hier omarmen, doet Den Helder al een tijdje de das om. De jongeren gaan allemaal weg na of tijdens hun studie, omdat de mentaliteit hier gewoon zo achter gebleven is. De stad heeft geen enkele uitstraling, onder meer omdat er door mensen zoals jullie niet in de hoogte gebouwd mag worden, en geloof me: de vergrijzing van den helder is een probleem, ik schat binnen 10-20 jaar horen de meesten van jullie ook bij die groep.. en dan hoop ik niet dat jullie vooraan staan om te klagen om het tekort aan zorgwoningen.

      zoals Einstein zei: “The life of the individual has meaning only insofar as it aids in making the life of every living thing nobler and more beautiful. Life is sacred, that is to say, it is the supreme value, to which all other values are subordinate.”

      Dus dat komt neer op: het leven van elk individu heeft pas betekenis als we ons best doen het ook beter en mooier voor een ander te maken.

      Oftewel: het belang van die vraag naar een paar uurtjes zon per dag meer in je woonkamer weegt op dit moment veel minder zwaar dan de vraag naar goede zorgwoningen.

  14. B. Fischer Beantwoorden

    22 februari 2012 at 22:18

    De Gemeente gedoogt alles wat haar zelf betreft en dat van haar partner Woningstichting uiteraard. Bij partculieren is zij mededogenloos, omdat zij daar geen mogelijke schadepost oplopen.
    Afca, het ziekenhuis staat binnenkort op een andere plaats. Welke senior wil daar nou wonen, er is geen winkel te vinden, geen ziekenhuis, geen rollatorbaan en geen bingo. Stoppen met bouwen, de gemeente meet met twee maten en spreekt met een gespleten tong.

    • afca Beantwoorden

      23 februari 2012 at 10:23

      wat is dit voor onzin, het duurt nog tijden voordat het ziekenhuis verplaatst, en daarnaast is het feitelijke onzin wat je daar zegt, omdat er al sinds jaar en dag Zorginstelling Ten Anker gevestigd is, die altijd goed bewoond is geweest.

  15. Talens Beantwoorden

    23 februari 2012 at 07:44

    Iedereen in Nederland moet zich aan de wet houden en iedereen is voor de wet gelijk. Alleen is de ene iets gelijker dan de andere en geldt de wet voor ene iets meer dan de ander en voor sommige geldt het helemaal niet.

    Ik heb logischerwijze en dien tengevolge geen enkel vertrouwen in deze Rechtsstaat.

    • Johanna J. Krul Beantwoorden

      23 februari 2012 at 13:37

      Bravo Talens ! :-) Hier nog een die er zo over denkt . Advocaat Doedens zei me 15 jaar geleden dat ik voor advocaat had moeten studeren maar misschien moet ik het maar meteen goed aan gaan pakken en voor het ambt van RECHTER gaan om de huidige slappe hap die momenteel de zogenaamde rechtstaat verziekt en verkwanselt te vervangen . Ik kan er natuurlijk ook een BOEK over gaan schrijven met mijn ervaringen en die van anderen : “De Rechtstaat in THEORIE en PRAKTIJK” Het gaat vast een bestseller worden . :-) Maar eerst moet ik nog twee andere boeken schrijven . Natuurlijk eerst : “Sjakie en de Munitiefabriek” en dan nog : “De weg KWIJT met Jezus” Over het geloof . :-D

  16. Ja Hallo Beantwoorden

    23 februari 2012 at 08:38

    Als ik al deze reacties eens even lees,kan ik niets anders zeggen dat ik volledig achter Afca zijn mening sta,we hebben het inderdaad over mensen die de stad weer hebben opgebouwt na de oorlog,crisis en noem het maar op,en verdienen dan ook een goede plek en een goed huis om in te wonen om de laatste dagen in alle rust door te brengen.

    Afca ik steun jouw mening,volledig met je eens. (Y)

  17. Jan Auke Beantwoorden

    23 februari 2012 at 09:37

    Ja, Hállo!!! Wie wil dat niet?? Dat wil iederéén, maar dáár gaat het niet om. Zelf van de generatie die in aanmerking komt voor zo’n woning, dus volgens U rechthebbende, zou ik me toch niet prettig voelen als mijn hok op illegale wijze het woonplezier van de toekomstige generatie zou vergallen. En als U zich conformeert aan het ongenuanceerde geblèr van deze afca zou ik die stukjes nog maar eens lezen. Ik zou meteen afzien van de “hulp” van zo iemand. En geloof me, geen enkele bejaarde zou blij zijn met een “voorvechter” van dát kaliber.

  18. Sylvia de Boer Beantwoorden

    23 februari 2012 at 10:20

    Gelukkig geeft de gemeente aan dat het maatschappelijk belang telt. Hoe belangrijk is het dat Helderse bedrijven aan het werk blijven, dat de zorgverlener straks weer mensen aan werk gaat helpen, er komt dus weer werkgelegenheid bij, volgens mij heel belangrijk in deze stad. Als ik naar het Gemini ga, staat er een reus van een toren aan dezelfde weg en volgens mij was het oude gebouw ook niet zo laag en lijkt het nieuwe gebouw niet hoger dan ten Anker. Om de hoogte kan het volgens mij dus niet gaan en parkeren natuurlijk ook niet.
    Ik denk dat de buurt er juist op vooruit gaat want naast een scholengemeenschap wonen lijkt mij erg druk en uitkijken op het gebouw dat er stond was ook niet om vrolijk van te worden.
    Waar gaat het dus over, laat Jutters trots zijn op hun stad en deze opbouwen en niet afbreken.

  19. Talens Beantwoorden

    23 februari 2012 at 11:16

    Je hebt natuurlijk pas écht iets te zeggen als het ding in je voortuin staat.

    • Johanna J. Krul Beantwoorden

      23 februari 2012 at 13:42

      Gelukkig heb ik geen voortuin , maar ze kunnen natuurlijk ook nog de Loodsgracht dempen . :-)

  20. Arnoud Beantwoorden

    23 februari 2012 at 11:26

    Ja: ouderen hebben recht op goede woningen.
    Ja: werkgelegenheid is belangrijk.

    Nee: de vergunning was verleend voor het bouwen binnen de structuur van het vorige gebouw.
    Nee: ze mogen dus niet zomaar 6 meter hoger bouwen dan in de vergunning staat.

    Als je alle emoties,en (voor)oordelen even weghaalt….er mag natuurlijk een mooi gebouw komen voor de oudere medemens !, maar dan wel tot een bepaalde hoogte en dat is zeker niet de hoogte die ze nu van plan zijn te gaan bouwen !

    Afce: ‘zeiken, ‘zeuren’, ‘klaagmentaliteit’……, je kent deze buurt kennelijk helemaal niet, het is een buurt waarin er nog samen wordt getracht een goede leefomgeving te realiseren, het is onzin als je zegt dat wij niet voor ouderen opkomen, er wonen ook veel ouderen in deze buurt. We klagen en zeuren niet over de bouw van het gebouw, maar over het feit dat ze het bijna twee keer zo hoog gaan bouwen dan woningstichting heeft verteld tijdens de bijeenkomst waarin ze ons hebben uitgenodigd destijds….

    • afca Beantwoorden

      23 februari 2012 at 13:14

      kijk, een van de eerste normale reacties, bedankt man..

      ik neem aan dat ik aan jou wel deze vraag kan stellen: wat is nu precies het bezwaar tegen hoogbouw voor jullie? de zon kan toch niet de reden zijn? dan zijn wel allemaal wel op het toppunt van decadentie aanbeland hoor.. ik vind trouwens hoogbouw meestal ook mooi en uitstraling geven, hoewel dat natuurlijk persoonlijk is.. ik ben echt benieuwd naar de bezwaren er tegen. Is het omdat in de voorlichting een paar meter minder was beloofd, en jullie nu met opzet dwars gaan liggen of zijn er werkelijk praktische bezwaren en belemmeringen in het spel?

      Daarnaast: je woont toch in de stad? binnen de linie zelfs, ik vind dat je dan niet kan verwachten dat er nooit meer hoogbouw wordt gebouwd in jouw omgeving.

  21. Ed Schotman Beantwoorden

    23 februari 2012 at 11:36

    @Arnoud, Correcte uitleg (Y)

    Ed Schotman

  22. willem Beantwoorden

    23 februari 2012 at 12:09

    Afca

    Als ik jou was zou ik gauw naar Amsterdam terug gaan.
    Dan hoef je je ook niet meer druk te maken over de Indische Buurt.

    • afca Beantwoorden

      23 februari 2012 at 13:07

      hulde voor je inhoudelijke reactie op niveau, jongen! .. ik ga nu reageren op een intelligente reactie van Arnoud, als je het niet erg vindt..

  23. Arnoud Beantwoorden

    23 februari 2012 at 13:33

    hoi Afra,

    voor mij persoonlijk….ik heb dit huis gekocht met, decadent of niet :-) , een tuin met redelijk wat zon.
    Als deze, illegale !, hoogbouw doorgaat dan kijken er opeens tientallen mensen bij mij in de tuin en is mn zon weg….
    Dus, misschien voor Amsterdamse bergrippen onbegrijpelijk, maar voor iemand die aan de rand van de stad woont, die kiest voor een rustige (kind en ouderen vriendelijke) buurt , toch wel een inbreuk op mijn privacy.
    Toppunt van decadentie…..dat mag je denken, daarover zijn de meningen verdeelt en daar is niets mis mee toch ?
    Uiteindelijk bepaalt de wet wat legaal of illegaal is, en de gemeente en woningstichting dient zich daar gewoon aan te houden, net als jij of ik…

  24. Peter1 Beantwoorden

    23 februari 2012 at 16:38

    Arnoud, netjes verwoord.

  25. Anne-Marie Beantwoorden

    29 februari 2012 at 15:13

    Toevallig kwam ik dit tegen… Hier in Lelystad (buitengebied) is vlak voor onze neus een pand neergezet van 15 meter hoog, 16oo m2 breed en als neusje van de zalm 96 DbA ventilatoren gericht op onze gevel.
    Op geheimzinnige wijze is het bouwvlak tot stand gekomen, vergunningen verdwenen en de bouw hardnekkig doorgestampt.
    Tegen de tijd dat wij bij de voorzieningenrechter zaten (in bezwarentermijn) was de bouw al gereed. Zelfs het advies tot onmiddelijke stopzetting van het buro wat het bestemmingsplan tot stand heeft gebracht is genegeerd. Al 10 maanden lang probeer ik plankaarten te krijgen middels WOB verzoeken en in-gebreke stellingen. en Gemeente Lelystad legt alles naast zich neer.
    de Wet-Houder zegt alles “voor mekaar” te hebben…
    Ik hoef geen medelijden maar van enig democratie is hier absoluut geen sprake, binnekort gaan we de landelijke media opzoeken.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)

Lees onderstaande alvorens te reageren!

Gelieve rekening te houden met de volgende richtlijnen:

  • Gebruik aub uw eigen naam of een vaste nickname en een geldig e-mailadres
  • Reageer alleen op de inhoud van het bericht
  • Spam en reclame (ook om andere sites te promoten) is niet toegestaan
  • Het knippen en (als reactie) plakken van berichten uit andere media is niet toegestaan!
  • Schelden, opzettelijk beledigen, racisme, laster, et cetera is niet toegestaan.

Lees de volledige voorwaarden voor het reageren op
http://www.denhelderactueel.nl/info/reageren/
Reacties die niet voldoen aan deze voorwaarden, kunnen worden gewist door de redactie. Personen die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden, kunnen worden uitgesloten van de mogelijkheid tot reageren.

Een eigen afbeelding bij uw reactie? Kijk voor informatie op http://nl.gravatar.com