Home » Nieuws » Stadsnieuws » De Riepel weigert Stadspartij toegang tot winkelcentrum (update)

De Riepel weigert Stadspartij toegang tot winkelcentrum (update)

Julianadorp – De Stadspartij is komende zaterdag niet aanwezig in winkelcentrum De Riepel in Julianadorp, maar in winkelcentrum Dorperweerth. In een persbericht laat de partij weten dat de voorzitter van de winkeliersvereniging van De Riepel, VVD’er Leo Bekker, heeft laten weten dat de partij niet welkom is.

De Stadspartij was van plan in het centrum opnieuw handtekeningen te verzamelen voor de petitie ter ondersteuning van een Helders referendum. “Volgens Bekker mag er in het winkelcentrum geen politiek worden bedreven en zijn politieke partijen niet welkom als zij in contact willen komen met hun kiezers. Dit mag alleen in tijde van verkiezingen”, meldt de Stadspartij.

De partij zegt zeer verbaast te zijn over deze reactie, mede om het feit dat D66 onlangs nog soep heeft uitgedeeld in het winkelcentrum. “Ook Trots op Nederland heeft deze plek, buiten verkiezingstijd, bezocht voor een enquête en de Stadspartij had daar overigens ook afgevaardigden bij”, aldus raadslid Marc Nihot. “En ook de PvdA staat volgens hun site op 29 mei dit jaar in De Riepel.”

Onacceptabel
Het is de Stadspartij naar eigen zeggen onduidelijk wat Bekker met deze actie wil bereiken. “Hij maakt wel een heel duidelijk onderscheid tussen de politieke partijen. Als een winkeliersvereniging geen politiek wil in haar winkelcentrum, dan respecteert de Stadspartij dat. Maar als er onderscheid gemaakt word tussen partijen wie wel en niet mogen komen, door een VVD-voorzitter met politieke ambities, dan is dit voor de Stadspartij Den Helder onacceptabel.”

De winkeliersvereniging van winkelcentrum Dorperweerth heeft laten weten dat de partij van harte welkom is. De Stadspartij is dan ook aankomende zaterdag tussen 9.30 en 15.00 uur te vinden in dit centrum aan de Drooghe Bol. Bezoekers worden daar in de gelegenheid gesteld de petitie te tekenen en hun mening te geven aan de raads- en commissieleden en het bestuur van de partij. Online ondertekenen kan ook nog steeds, via http://referendumindenhelder.petities.nl.

Update 1 feb, 9.30 uur
Leo Bekker heeft inmiddels vanaf zijn vakantieadres laten weten dat de beslissing om de Stadspartij niet toe te laten tot De Riepel, helemaal niets te maken heeft met het feit dat hij betrokken is bij de VVD. “De eigenaar van het centrum, Nyenburg Staete uit Delft, wil niet dat er in het centrum actie wordt gevoerd, op welke wijze dan ook. De Stadspartij is welkom om met een kraampje te staan om in gesprek te gaan met mensen, maar zodra er formulieren worden uitgedeeld of het publiek om handtekeningen wordt gevraagd, ziet de eigenaar dit als actie voeren en dat is gewoonweg verboden in De Riepel.”

Volgens Bekker heeft de beslissing dus niets met politieke belangen te maken. “De eigenaar, en het bestuur van de winkeliersvereniging is het daar overigens mee eens, wil niet dat bezoekers van het winkelcentrum worden aangesproken of lastig gevallen. Daarom is besloten de actie van de Stadspartij niet toe te staan.”

Lees ook: D66 met soep in de Riepel.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Tip dit artikel! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Plaats dit bericht op Twitter Geef dit als tip aan je Hyves-vrienden Voeg toe aan je Facebook-profiel Deel met je LinkedIn-contacten Print deze pagina of genereer een PDF-bestand Print deze pagina of genereer een PDF-bestand

Geschreven door: Redactie DHA

Onder 'Redactie DHA' staan berichten mbt DHA zelf of op basis van een persbericht of anderzijds ingezonden informatie.

Website - Twitter - Facebook - Meer artikelen - E-mail


78 reacties op De Riepel weigert Stadspartij toegang tot winkelcentrum (update)

  1. jacqueline Beantwoorden

    31 januari 2012 at 17:19

    Ik denk dat dhr bekker er helemaal geen voorstanders is van werfing in welke vorm dan ook,wat voor hem te dicht in zn vaarwater komt…onze meiden mochten ook eigenlijk niet flyeren in de riepel om onze nieuwe filiaal te promoten(wel gedaan)..best begrijpelijk aangezien dhr bekker eigenaar is van haarlijn10 maar hou alles gescheiden…als voorzitter winkelcentrum/eigenaar en vvd-lid …

  2. de kameel Beantwoorden

    31 januari 2012 at 17:21

    Het vuil gooien is begonnen, en wij moeten de politiek nog serieus nemen (N)

  3. YessY Beantwoorden

    31 januari 2012 at 17:51

    Pfff…. blij dat iemand eens nee zegt tegen de stadspartij. Je kunt nergens meer komen zonder dat ze in je nek lopen te hijgen. Als we die petitie willen tekenen hebben we nou echt de kans wel gehad hoor. Elke keer op de markt, al 6 keer via hyves ‘uitgenodigd’…. nou weten we het wel! Ik kan me voorstellen dat je als winkeliersvereniging je winkelend publiek daar niet mee lastig wil vallen. (Y) Erg kinderachtig trouwens om het op de persoon te spelen! Dat zegt ook al weer wat van de stadspartij.

  4. elvis Beantwoorden

    31 januari 2012 at 18:07

    ben benieuwd hoe Leo Bekker hierop gaat reageren…

    • Johanna J. Krul Beantwoorden

      31 januari 2012 at 18:18

      Ik weet wel hoe IK hier op moet reageren : Wantrouw ELKE partij met de D. van Democratie in de naam . Het voormalige Communistische Oost-Duitsland heette officieel de D.D.R. de Duitsche Democratische Republiek . De d. van de P.v.d.A. is niet democratisch maar zij noemen zich Sociaal-Democraten , ook al niet democratisch dus . In de Stadspartij zit geen D. , dat schept tenmiste vertrouwen ! :-)

      • harikanari voorheen jan Beantwoorden

        31 januari 2012 at 19:18

        ehh, johanna en die D uit staDspartij dan???? :-S

  5. stoffer Beantwoorden

    31 januari 2012 at 18:10

    dank u dank u yess y , ik deel uw mening , politiek heeft mij nooit geboeid maar de laatste jaren ben ik wel een beetje beu vd stadsparty den helder altijd klagen en iemand aanwijzen want er is altijd een schuldige in een persoon als het aan hun ligt!!
    na de oversteekplek die er nu eindelijk ligt ppffff…..de overnames van zetels uit andere partijen trots enz..kunnen we nu weer klagen dat er niet in t winkelcentrum geronseld mag worden , volgende keer weer een hoop ophef over kiezersbedrog maar zal mijn mening niet te hard uitdrukken want de stadspartij heeft min inziens ook veel op DEN HELDER AKTUEEL te brokkellen , maar dat zullen we zien als mijn mening niet geplaatst wordt.

    • Dan Beantwoorden

      31 januari 2012 at 18:50

      Laten we voorop stellen dat ik helemaal niets met de stadspartij heb maar we zien anders regelmatig lezersbrieven van de heer Fritzsche voorbij komen waarin de niet-VVD stemmer als een soort randdebiel afgeschilderd wordt. Persoonlijk zou ik gewoon voor mezelf spreken als ik u was ;-) Dat werkt meestal het beste.

    • Bodelo Beantwoorden

      1 februari 2012 at 10:30

      stoffer, erg kortzichtig! Kijk eens rond op deze site en ontdek dat bijvoorbeeld Fritsche en Jellema maar ook Biersteker met enige regelmaat hun mening verkondigen.
      Mocht U er behoefte aan hebben dan ben ik bereid in een volgende reactie toe te lichten welke partijen worden vertegenwoordigt door bevenstaande namen. Maar zover bent U zelf inmiddels al gekomen?

  6. Henk van Kuijk Beantwoorden

    31 januari 2012 at 18:31

    Het luisteren naar bewoners is niet bepaald het sterkste punt van de Volkspartij Voor Vrijheid en Democratie, die hier hindernissen opwerpt als het Volk iets wordt gevraagd. Waar je in Vrijheid ja of nee op kunt zeggen. Dat D66 het wel mocht (die overigens ook niet luistert) maakt het wel heel bedenkelijk. Het geeft wel aan dat men niet zo zeker is van de inspraakloze plannen. En Leo kan beter een van zijn twee petten afzetten.

  7. D.A Beantwoorden

    31 januari 2012 at 18:49

    Dat slaat nergens op, een kopje soep aanbieden namens D66 mag zeker wel ? Waarom word de stadspartij geweigerd, laat ons gissen:

    Twee ondernemers, de ene heeft 3 visies. Dat van het aapje, horen / zien / zwijgen. De andere heeft een scheiding en draagt zijn haar rechts. In dit geval behoorlijk rechts,…….of was het echte mannendekking, of – te – wel: gaat het wel echt lekker ?

    Heeft de stadspartij wel een vergunning om de handtekeningen op te halen ? Is deze er niet, komt er geen stadspartij actie.

    Wat een ” bikkels “, het vriest,………….. (H)
    Door deze praktijken word nu het eindpunt voor de helderse politiek bereikt. Ik zei toen al in 2010: iedereen moven, helaas kun je geen gemeente raadsleden naar huis sturen.

    Is het al 2014 ? Hoeveel nachtjes moeten we nog slapen, voor de volgende verkiezingen ? Dat willen veel Helderse burgers wel weten,…..

  8. Nico Beantwoorden

    31 januari 2012 at 19:57

    Geachte, D.A.
    Ter informatie.
    Voor het langs de deuren gaan voor het ophalen van (uitsluitend) handtekeningen heeft u op basis van de Algemene plaatselijke verordening geen vergunning nodig. Dat is alleen nodig indien u spullen verkoopt of goederen in ontvangst neemt (zoals bijvoorbeeld kleren).
    Het vragen van een handtekening valt niet onder de verbodsbepaling.

    • D.A Beantwoorden

      31 januari 2012 at 21:32

      Dat klopt ook nog,…….. nu word het Dorperweert, volgens de laatste berichten. De heer Bekker meet met twee maten, en dat is niet netjes.

      Begrijpt de burger alles wel ? Ik denk van niet.

  9. henkie Beantwoorden

    31 januari 2012 at 20:00

    De Riepel mijdt ik zo wie zo. De winkeliers van Doperweerth weten tenminste gasten te ontvangen. Bekker je krijgt geen 10 maar een vette nul. In jou winkelcentrum geen politiek omdat jij politiek bedrijft. Omdat jij als voorzitter denkt gelijk te hebben.

  10. Dani Beantwoorden

    31 januari 2012 at 20:00

    De gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 zullen op een andere datum worden gehouden. De oorspronkelijke datum, 5 maart, is Aswoensdag en de eerste dag na carnaval en stuit op bezwaren in vooral Limburg. Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) gaat de kieswet wijzigen om de stembusgang met een aantal dagen te vervroegen of uit te stellen.

    Dus tel maar uit!

  11. Wim Beantwoorden

    31 januari 2012 at 21:01

    Ga je toch (op de openbare weg) voor de Riepel staan(snert uitdelen),al zal het alleen maar wezen om die Bekker te jennen

  12. Petit Saya Beantwoorden

    31 januari 2012 at 21:05

    Meten met twee maten?
    Foei, meneer Bekker!
    (N) ;-)

    • Jan Auke Beantwoorden

      1 februari 2012 at 01:30

      Goh! Ik ben niet van die partij van mijnheer Bekker. Moet wel naar de kapper….nah, dus niet naar hem, ben niet welkom. Terug naar de zuilenmentaliteit, Bekker??
      Niet slim hoor, jezelf in je voet schieten! (N)

  13. peter Beantwoorden

    31 januari 2012 at 21:19

    Zal de VVD blij mee zijn met deze Eenmans actie uit zijn fractie.
    Hij laat duidelijk zien waar de burgers staan volgens de VVD.
    Ze mogen geen stem hebben,een keer in de vier jaar heb je het recht om te stemmen en verder moet je je mond houden,hoe duidelijk kan je zijn.(N)

  14. kepo Beantwoorden

    31 januari 2012 at 21:42

    Bij de VVD mag je dit wel doen als je nr 24 op de lijst bent en 36 stemmen binnen haalt. ;-(

  15. Dan Beantwoorden

    31 januari 2012 at 22:26

    Overigens wel leuk als anekdote; ik stond een keertje met Kees te praten over de invloed van de kiezer. Hij zei letterlijk dat dat niet relevant was omdat je gewoon in het verkiezingsprogramma kan lezen wat de standpunten van een partij zijn. Tja, daar kies je als VVD stemmer voor. En omdat zij in de coalitie zitten weet je waar je aan toe bent. Volledig democratisch dus en pech voor hen die het er niet mee eens zijn. U heeft pech gehad :-S

  16. cas o Beantwoorden

    31 januari 2012 at 22:37

    Morgen op DenHelderActueel voorpagina te lezen dat er een 100% integere politicus gevonden is!

    • Johanna J. Krul Beantwoorden

      3 februari 2012 at 14:25

      Contradictie in terminis ! :-D

  17. Jan Modaal Beantwoorden

    31 januari 2012 at 22:47

    Als de voorzitter van de winkeliersvereniging de stadspartij laat weten dat ze niet welkom is, kan dat twee dingen betekenen.
    1 : dit is het standpunt van het meerendeel van de aangesloten
    winkeliers.
    2 : Bekker heeft zijn langste tijd als voorzitter gehad.

    • Bodelo Beantwoorden

      1 februari 2012 at 10:31

      Jan Modaal; zoals het een goed voorzitter betaamt denk ik optie 1!

  18. George Beantwoorden

    31 januari 2012 at 22:59

    De stadspartij heeft niet mijn stem (meer) maar als op dit initiatief
    zo wordt gereageerd
    Laat ik de Riepel voortaan maar links, of was het nou rechts?, maakt ook niet uit, liggen
    Kom wel weer terug als er een andere voorzitter is.

  19. YessY Beantwoorden

    31 januari 2012 at 23:04

    Hier blijkt maar weer dat ook de stadspartij (net als alle andere partijen overigens hoor) alleen maar luistert naar de mensen die vóór de stadspartij zijn. Dát zijn dan zgn. de ‘mensen uit Den Helder’. Mensen die niet de mening van de stadspartij aanhangen zijn (net als bij alle andere partijen) niet belangrijk. Zijn dan ineens VVD’ers of D’66 aanhangers ofzo. En zo zie je maar weer…. ook de stadspartij onderscheidt zich niet….ook al denken ze zelf van wel. Jammer.

    • Ed Schotman Beantwoorden

      1 februari 2012 at 06:07

      @YessY, U wilt beweren dat de Stadspartij niet luistert naar inwoners (die anders denken) dan word het tijd dat U de eerste woensdag van de maand langs komt bij het Buurthuis Centrum en spui daar U mening aan de Raadsleden, commissieleden van de Stadspartij die daar aanwezig zijn. Welke partij heeft in Den Helder nog meer zo’n inloopavond volgens mij geen een enkele andere Politieke Partij in Den Helder. Dit onderscheidt is er al en na het bezoek (mocht U komen) zult U zien dat het wel degelijk een verschil is/bestaat tussen de Stadspartij en andere Partijen.
      Ps.: Dit is mijn echte naam ik ben niet undercover. Als je begrijpt wat ik bedoel!

      Ed Schotman

  20. peter Beantwoorden

    31 januari 2012 at 23:28

    Yessy@ waar uit blijkt dat de Stadspartij niet naar andere mensen luistert als alleen stadspartijers?

    deze petitie staat boven alle patijen lees jij wel goed wat er staat?

    het gaat hier om het recht van de burgers.

    deze Partij trekt deze kar niet voor zijn eigen roem, maar om de Groen Links fractie te ondersteunen .

  21. de kameel Beantwoorden

    1 februari 2012 at 10:42

    Nou blijkt het gewoon een huisregel te zijn en de winkeliers willen niet dat er handtekeningen worden verzamelt, dit is een heel ander verhaal dan de stadspartij verteld. Maar ja iemand met leugens in diskrediet brengen om persoonlijk gewin keur ik altijd af. (N) :-(

    • Dani Beantwoorden

      1 februari 2012 at 10:59

      Zou je dan kunnen verklaren waarom er in 2010 wel een actie gevoerd mocht worden uit naam van Trots, dit ging om handtekeningen tegen het nieuwe stadhuis, ook stond de Stadspartij toen samen met Trots. Toen werd er niets uitgedeeld!!!

      Wellicht zou de Stadspartij dan toch snert uit moeten gaan delen, in gesprek gaan met de mensen, en dan de formulieren innemen, die de mensen hebben ingevuld thuis! Ik durf haast te wedden dat ook dit niet mag!

      Er is heel duidelijk gemaakt nu wat er in de Helderse politiek loos is! Als je dit nu nog niet ziet, dan loop je of met oogkleppen op of begrijp je het gewoon echt niet!

      • kepo Beantwoorden

        1 februari 2012 at 12:43

        Volgens Bekker had Trots toen geen toestemming.
        Overigens werkten ze toen niet met formulieren,er werd toen een mening gevraagd.
        Het schijnt dus zo te zijn dat als je een handtekening vraagt dan voer je actie.Laat nu deze petitie geen partij politiek zijn maar het algemeen belang dienen.
        Kortom Hr Bekker het kwaad is geschied en soep uit delen en mening vragen is ook actie. :-P

        • Dani Beantwoorden

          1 februari 2012 at 15:25

          Klopt, maar er werd geturfd! Heeft toch ook met actievoeren te maken, dat was gewoon keihard politiek voeren in winkelcentrum de Riepel, met toestemming van dhr Bekker himself!

          Excuses de handtekeningen waren turfjes!

  22. zeester Beantwoorden

    1 februari 2012 at 13:13

    je ziet hier maar weer aan de reacties dat mensen zelf al invullen hoe het nou allemaal wel zit/zal zitten. (N)
    Maar Meneer Bekker had zelf, tot vanmorgen 9.30 uur, nog helemaal niet de kans gehad om te reageren hoe het nou echt zit.
    nu Meneer Bekker heeft uitgelegd hoe het wel zit(het zijn ‘de regels’),moeten een hoop mensen die hierboven hebben gereageerd, zichzelf eens op het hoofd krabben.
    al dat gespeculeer. het is toch verschrikkelijk! :-S
    ik ben blij met deze regel in winkelcentrum ‘de Riepel’.In andere winkelcentra wordt je doodgegooid met folders, of belaagd door studenten die met het Noord Hollands dagblad. de veronica gids etc. staan. ze blokkeren je gewoon de pas. als ik ergens lid van wil worden, regel ik dat zelf wel. daar heb ik geen student voor nodig
    ben blij dat ze in de Riepel niet staan!

  23. George Beantwoorden

    1 februari 2012 at 13:39

    Als de voorzitter met zijn volgelingen slaafs de huisregels naleven, zijn ze mij geen knip voor de neus waard

    • Bodelo Beantwoorden

      1 februari 2012 at 13:57

      Het gebeurt wel vaker hoor dat huurders zich aan de regels van de huurbaas houden ………………. :-S

  24. Hans Baanstra Beantwoorden

    1 februari 2012 at 13:54

    @ed schotman, bijna iedere partij heeft een openbare fractievergadering, daar mag een ieder binnenlopen en zijn verhaal doen. Het is vaak verstandig om van te voren even aan te geven wat men wil delen met de fractie zodat er geen ongeleide acties genomen worden. Dus wanneer je namens de stadspartij spreekt, toon je weer aan dat jullie feitenkennis te wensen over laat en volstrekte onzin poneren.

    • Bodelo Beantwoorden

      1 februari 2012 at 14:00

      U vergelijkt en fractievergadering met een inloopavond? :-S

    • Ed Schotman Beantwoorden

      1 februari 2012 at 16:49

      @Hans Baanstra, Ik durf er vooruit te komen voor welke Politieke Partij ik ben en daar heeft U blijkbaar al een probleem mee gezien een aantal eerdere reacties die door U geplaatst zijn en U bent zelf ook nog eens Raadslid van een coalitiepartij en dan met zo’n antwoord te komen. Kijk dat vind ik weer onzin!

      Ed Schotman

    • Henk van Kuijk Beantwoorden

      2 februari 2012 at 00:26

      @Hans, hoe kan het dat D66 stevig probeert om een referendum tegen te houden? Waarom steunt de D66 fractie in Den Helder en haar wethouder het streven naar een verordening en referendum niet, terwijl de partij vooral op een landelijke flow, mét referendum, in Den Helder heeft gewonnen? Dit geeft zeer te denken. Ik verwacht dat je hier durft te antwoorden.

  25. rensmaag Beantwoorden

    1 februari 2012 at 16:31

    Dan wil ik die huisregels wel eens zien want het lijkt mij sterk dat dat in het contract staat. (&)

    • mr x Beantwoorden

      1 februari 2012 at 19:09

      Rensmaag.. dan moet je toch een.keer langsgaan in de Riepel.. op alle toegangsdeuren staan de huisregels daarnaast hangen ze aan de oostkant aan de muur.. even naar Hans Anders?? (H)

  26. peter Beantwoorden

    1 februari 2012 at 18:03

    Ik kan mij nog herinneren dat ik een formuliertje moest invullen met meerdere optie’s voor Trots en onder aan het formulier kon ik ook nog eens lid worden van deze zelfde Trots.
    dus dat was geen politiek bedrijven volgens Dhr Bekker?

    • Jacqueline Beantwoorden

      1 februari 2012 at 18:09

      Misschien heeft hij wel gereageerd vlak na de après ski ;)

  27. Rasjutter Beantwoorden

    1 februari 2012 at 18:52

    We leven in 2012 hoor.
    Advertentie in de krant een website voor te tekenen en klaar.
    Dan val je ook geen mensen lastig die hier niks mee te maken willen hebben.
    Dus Stadspartij, even met je tijd meegaan (I) p.s. Straks komen ze nog huis aan huis

  28. henkie Beantwoorden

    1 februari 2012 at 19:01

    Dus ik mag niet over politiek praten in de Riepel, maar wel snert uitdelen namens een politieke partij. Of je staat niets toe in je winkelcentrum of je kijkt wat je zelf goed vindt. Ik heb mijn scheiding links mag ik nu wel naar Haarlijn 10? In de Dorperweerth mag Sinterklaas komen en het Leger des Heils inzamelingsakties houden enzovoorts. En nu ook de Stadspartij voor handtekeningen voor referendum. Dat zegt niets over de politieke kleur van de huurders, maar wel dat het democraten zijn. Vrijheid Blijheid het is uw keus om te tekenen?

  29. B. Fischer Beantwoorden

    1 februari 2012 at 21:24

    Hans Baanstra, Ed Schotman schrijft duidelijk ‘…volgens mij…’ en dat impliceert twee dingen. Ten eerste blijkt er uit, dat hij voor zichzelf spreekt en ten tweede geeft het aan, dat hij ontkracht het zeker te weten.
    Ik ga hier verder trouwens niet op in. Bijna dagelijks is het mogelijk om op DHA inhoudelijk van gedachten te wisselen of uw standpunten te verduidelijken bij belangrijker zaken die in Den Helder spelen. Dan geeft u echter niet thuis net als uw D’66-collega en commissielid. Verder dan modder gooien, het wijzen naar andere collega raadsleden en het in een kwaad daglicht willen stellen van een andere partij gaat u goed af.
    Bah.

  30. jan willem Beantwoorden

    1 februari 2012 at 22:38

    Waar gaat dit over!
    Kleine kinderen gezeur noem ik dit,de heren krijgen het niet voor mekaar en gaan lopen zeuren in de media.
    Al eerder gezegt wat ze doen is gewoon verkeerd.
    Ga de deuren langs en spreek mensen persoonlijk aan,zo leer je ook gelijk wat mensen over de stadspartij denken en wat er leeft onder de burgers.
    Alleen wel die overlopers thuis laten ene nihot moet ook hier weer even van zich laten horen.
    Alsof er nog iemand zit te wachten op de opmerkingen van een man zonder principes.
    Maar goed storm in een glas water niet zeuren over regels en pak het eens goed aan.
    Dat hele referendem gebeuren komt zo helemaal in een slecht daglicht.
    Klinkt straks als daar heb je die stadspartij weer met hun refedendem pfff diepe zucht wat nu weer.
    Dus sjaal oom en de deuren langs!!

    JW

    • B. Fischer Beantwoorden

      1 februari 2012 at 23:39

      Ja hoor @jan willem, 25.000 deuren aflopen. Zelfs gelovige fundamentalisten doen daar jaren over. Probeer ook eens inhoudelijk te reageren dan steeds maar weer met ‘overlopers’ te komen.

      • jan willem Beantwoorden

        2 februari 2012 at 17:36

        Ja inderdaad en als je je best doet spreek je er zo vele malen meer mensen dan dat geknoei op een markt.
        Komt er mischien ook meer draagvlak voor zowel een referendem als voor de partij.
        Best kans dat je nog wat andere dingen ook hoort.
        Maar inmiddels begrepen dat men dit ook gestart,dus gelukkig hebben ze op dat punt niet naar jou geluisterd.
        En de term overlopers blijft tot aan de volgende verkiezingen een feit,spijt me voor je als je dat niet kan verdragen.

        JW

        • B. Fischer Beantwoorden

          2 februari 2012 at 22:12

          jan willem, jouw woorden zullen niet snel onverdraaglijk voor mij worden. Wel vind ik, dat het maar door blijven zeuren over overlopers de discussie vervuilt. Je kunt iedereen wel een overloper noemen in het dagelijks leven. Daar hebben wij het echter niet over, het gaat nog steeds om de petitie voor referenda in Den Helder. Ook heb ik met mijn opmerking uiting gegeven aan mijn ongenoegen over het vervuilende karakter van een aantal reacties en in het bijzonder die van politieke zijde.

  31. peter Beantwoorden

    2 februari 2012 at 00:06

    even voor JW ze lopen al langs de deuren ,heb ze zelfs al aan de deur gehad.maar ik had al online getekend.

    • jan willem Beantwoorden

      2 februari 2012 at 17:28

      Helemaal goed,dit was namelijk nergens besproken.
      Jij bent de eerste die dit meld en dus mijn fout ,ik vind dit namelijk de beste manier in deze.
      Ik zou zeggen vooral doorgaan (Y)
      JW

  32. de kameel Beantwoorden

    2 februari 2012 at 15:45

    Moet ik weer een andere sticker op mijn brievenbus plakken NEE geen reclame NEE geen ongeadresseerde post NEE geen Jehova getuigen, politieke partijen en geen colporteurs HiHi :-)

    • peter Beantwoorden

      2 februari 2012 at 16:32

      Wat jij wil
      (N)

    • jan willem Beantwoorden

      2 februari 2012 at 17:29

      Kop in het zandsteken kan altijd….niet handig maar die keuze mag.

  33. Henk van Kuijk Beantwoorden

    2 februari 2012 at 18:39

    En dan zwijgt D66, en Hans Baanstra. Conclusie: in Den Helder is het een doordrukpartij met soep van Riepelsteeltje.

    • Ed Schotman Beantwoorden

      2 februari 2012 at 20:08

      @Henk van Kuijk, Hier ben ik niet helemaal mee eens dat de Partij volledig zwijgt (die voor een referendum is en dit als een kroonjuweel ziet in hun verkiezingsprogramma) gezien er al veel leden van deze Partij in Den Helder de petitie inmiddels hebben getekend en daar staan toch wel een aantal heel bekende namen onder die hiervoor zijn. Behalve dan de persoon die mij schoffeert met een Snert antwoord. Ja, daar kan ik ook niks aan veranderen.

      Ed Schotman

      • Henk van Kuijk Beantwoorden

        2 februari 2012 at 21:06

        Zitten daar de D66 raadsleden en de wethouder bij, Ed? Nee. En daar heb ik het natuurlijk over, zij bepalen en beslissen tot nu toe, via een doordrukpolitiek, tegen het landelijk verkiezingsprogramma in. Natuurlijk kunnen de bekende leden die de petitie hebben getekend bij hen aandringen om zo niet te handelen, over het hoofd van de bewoners.

        • B. Fischer Beantwoorden

          2 februari 2012 at 22:21

          Helemaal goed Henk van Kuijk. Twee D’66 politici roepen hier wat onzin en rennen hard weg. Antwoord op je vragen krijg je niet ook niet van andere volksvertegenwoordigers uitgezonderd de Stadspartij. Conclusie: Zij hebben geen boodschap aan de burger danwel kiezer!

  34. Ed Schotman Beantwoorden

    2 februari 2012 at 21:29

    @Henk van Kuijk, Over de eerste vraag hoeven we niet te redetwisten dat is duidelijk: “Nee dus” en op je laatste alinea terug te komen dat hangt af hoeveel invloed deze bekende inwoners nog hebben op deze Partij en of ze nog wel willen luisteren naar deze corrifeeen uit het verleden.

    Ed Schotman

  35. Nico Beantwoorden

    3 februari 2012 at 09:38

    Henk van Kuijk
    Wel een exwethouder D66, E, Kip al jaren lid van de Stadspartij.

    • Ed Schotman Beantwoorden

      3 februari 2012 at 09:51

      @Nico, Henk van Kuijk wijst c.q. bedoelt de huidige Wethouder en de zittende raadsleden die niet onder de ondertekenaars te vinden zijn of ze moeten het anoniem gedaan hebben maar dat geloof zit er bij mij niet meer in :-S

      Ed Schotman

      • Bodelo Beantwoorden

        3 februari 2012 at 11:08

        Ed, mogelijk dat jij hierop antwoord kunt geven; waarom is er onderscheid gemaakt in de lijst van ondertekenaars. Ik doel hiermee op de zogenaamde “prominentenlijst”?

        • Ed Schotman Beantwoorden

          3 februari 2012 at 11:31

          @Bodelo, Deze vraag zou je moeten stellen aan de Fractieassistent van de Stadspartij maar volgens mij is er geen apparte lijst van ondertekenaars een goed voorbeeld is de digitale intekenlijst. Neem de namen maar door en ziet dat alle ondertekenaars geregistreerd staan met de tijd/uur/dag dat men heeft ondertekend. Dus geen zogenaamde prominentenlijst. Iedereen is gelijk hierbij.

          Ed Schotman

  36. Nico Beantwoorden

    3 februari 2012 at 12:25

    Bodelo,
    Ik denk en vermoed het onderstaande.
    Waarom worden bekende Nederlanders gebruikt voor wat voor doeleinde ook?
    Een gezegde luid, als er een schaap over de dam is volgen er meer.
    Waarom roept men de burgemeester of wethouders in als er iets geopend of bekend moet worden gemaakt?
    Denk dat wanneer je ziet dat, o die heeft ook getekend, dan kan ik ook wel tekenen.
    Daar bij zijn er nog steeds ambtenaren die durven niet te tekenen?

    Maar voor de Stadspartij is ieder mens prominent en gelijk, kijk maar naar de samenstelling van onze partij, wij sluiten niemand uit.
    En wij staan ook voor iedereen klaar, en door leden/inwoners aangebrachte en breed gedragen standpunten worden met kracht verdedigd.

    • Bodelo Beantwoorden

      3 februari 2012 at 13:40

      Nico, er staat toch echt een lijst met prominenten op. Wanneer je deze splitsing maakt huldig je m.i. niet het streven “(citaat) voor de Stadspartij is ieder mens prominent en gelijk”.
      Je trekt ergens een grens.

      • Ed Schotman Beantwoorden

        3 februari 2012 at 13:59

        @Bodelo, Sorry. Het is juist de digitale heeft een prominenten intekenlijst en de papieren versie niet, blijkbaar zelf over het hoofd gezien kan gebeuren. Het gaat er natuurlijk wel om dat er zoveel mogelijk inwoners zijn die deze petitie ondertekenen of ze nu hoog of laag op de maatschappelijke ladder staan. Het gaat erom dat ze hier achter staan en dat vind ik persoonlijk van een groter belang.

        Ed Schotman

        • Bodelo Beantwoorden

          3 februari 2012 at 15:06

          Ed, ik vind het juist niet “des Stadspartij” om een dergelijk onderscheid te maken.

          • B. Fischer

            3 februari 2012 at 16:31

            Ik ben het eens met Bodelo. De prominentenlijst is willekeurig en voegt niets toe. Het kan mensen weerhouden een handtekening te plaatsen. Iedereen die zijn handtekening zet is prominent. Een prominent democraat in tegenstelling tot hen die niet tekenen, dat zijn de mensen die aan achterkamertjes politiek doen of gewoon anti democratisch zijn.

  37. Nico Beantwoorden

    3 februari 2012 at 17:22

    B. Fischer en Bodelo
    Ik neem dit mee, ook wij staan open voor suggesties aan en opmerkingen. En luisteren dat doet de Stadspartij al 12,5 jaar
    En zullen dit dan ook intern bespreken, zoals het in onze partij gaat democratisch beoordelen.

  38. B. Fischer Beantwoorden

    3 februari 2012 at 18:49

    Hartelijk dank Nico (The Eagle) voor deze reactie van politieke zijde. U reageert tenminste nog wel eens daar waar uw politieke collega’s er het zwijgen toe doen en kennelijk alles achter dikke deuren bekokstooft.

  39. Nico Beantwoorden

    4 februari 2012 at 22:02

    B. Fischer en Bodelo

    En of we luisteren, iedereen is prominent.
    En zo is het.
    U kunt het even controleren.

  40. B. Fischer Beantwoorden

    4 februari 2012 at 22:21

    Bedankt voor je reactie Nico. Dat is nog eens snel reageren, bespreken en besluiten! Bodelo, je bent prominent, wij zijn allemaal prominent. Daar gaat de coalitie wakker van liggen, reken maar.

    • Bodelo Beantwoorden

      8 februari 2012 at 16:51

      Klopt! We zijn allemaal prominent aanwezig op deze aardkloot.
      Amen ;-)

  41. Nico Beantwoorden

    4 februari 2012 at 22:50

    B. Fischer.
    U ook bedankt voor uw snelle reactie.
    Wie niet liegt of bedriegt slaapt altijd lekker.
    En hoeft nooit na te denken.

  42. Nico Beantwoorden

    19 maart 2012 at 14:45

    of het publiek om handtekeningen wordt gevraagd, ziet de eigenaar dit als actie voeren en dat is gewoonweg verboden in De Riepel.”

    Gelukkig zijn er uitzonderingen? Behoud van het Gemini was gelukkig wel welkom.

    • George Beantwoorden

      19 maart 2012 at 16:14

      Die eigenaar is net als de politiek,net zo wisselend als het weer.
      Of waren er geen politici in de Riepel aanwezig?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)

Lees onderstaande alvorens te reageren!

Gelieve rekening te houden met de volgende richtlijnen:

  • Gebruik aub uw eigen naam of een vaste nickname en een geldig e-mailadres
  • Reageer alleen op de inhoud van het bericht
  • Spam en reclame (ook om andere sites te promoten) is niet toegestaan
  • Het knippen en (als reactie) plakken van berichten uit andere media is niet toegestaan!
  • Schelden, opzettelijk beledigen, racisme, laster, et cetera is niet toegestaan.

Lees de volledige voorwaarden voor het reageren op
http://www.denhelderactueel.nl/info/reageren/
Reacties die niet voldoen aan deze voorwaarden, kunnen worden gewist door de redactie. Personen die zich herhaaldelijk niet aan de regels houden, kunnen worden uitgesloten van de mogelijkheid tot reageren.

Een eigen afbeelding bij uw reactie? Kijk voor informatie op http://nl.gravatar.com